خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی خبر داد ؛

تغییر نحوه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۶۷

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: بر اساس اصلاحیه ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم، نحوه تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد ۱۳۹۸ تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا شریفی  در جمع اصناف و صاحبان مشاغل استان با اشاره به دستورالعمل ماده ۹۷ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم و ضرورت استفاده از ظرفیت بالای این ماده قانونی، گفت: مالیات بر مبنای علی‌الرأس ضربه سنگینی بر عملکرد همکاران و پیکره سازمان امور مالیاتی وارد می‌کند که ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم، باعث شفافیت در جریان مبادله اقتصادی کالا و افزایش اعتماد مودیان می‌شود.

وی، مبنای رسیدگی و تشخیص مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ برای اشخاص حقیقی و حقوقی را اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می‌باشند، اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قانون و مقررات مربوطه تنظیم کنند، سازمان امور مالیاتی کشور اظهارنامه‌های مالیاتی آنها را بدون حسابرسی مورد پذیرش قرار خواهد داد و صرفاً بر مبنای شاخص ها و معیارهای ریسک، درصدی از آنها را رسیدگی می‌کند.

وی، از مودیان محترم مالیاتی خواست تا اظهارنامه مالیاتی خود برای عملکرد سال ۱۳۹۸ را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت های اقتصادی موجود تنظیم و ظرف مهلت مقرر از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور( tax.gov.ir )  تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی افزود: مزیت فرآیند رسیدگی بر مبنای آخرین تغییرات ماده ۹۷ ق.م.م علاوه بر حذف روش سنتی علی الراس موجب بهبود کیفیت رسیدگی، شفافیت و تسریع در زمان قطعیت پرونده مالیاتی شده و با در نظر گرفتن شان و حفظ کرامت مودیان قانون مدار، کاهش فرار مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز