خبرگزاری کار ایران

طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست؛

هوای تبریز ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۶۰

مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد، هوای تبریز امروز دوشنبه برای گروه‌های حساس ناسالم است

به گزارش خبرنگار ایلنا،میانگین ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای این کلانشهر براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۲۳ است که شرایط ناسالم برای گروههای حساس محسوب می شود.

در اطلاعیه این مرکز به افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه شده است که از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

در این اطلاعیه از مردم تبریز خواسته شده است که استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار داده و از تردد غیرضروری با خودروی شخصی در سطح شهر پرهیز کنند.

براساس اعلام مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی هوای تبریز دیروز نیز ناسالم بود.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منو کسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز