خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کمبود ماسک در فارس گزارش می دهد؛

ماسک با تاخیر وارد استان فارس و شهر شیراز می شود/ 40 هزار تومان قیمت یک ماسک فیلتر دار در بازار سیاه

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۳۶

این روزها خبرهای مبنی بر شیوع بیماری و ویروس کرونا سبب شده که سیل مردم برای خرید ماسک و ژل ضد عفونی کننده در شهر شیراز به شدت افزایش یابد، به طوری که هجوم افراد سبب شده که ماسک در بسیاری از داروخانه‌ها و مغازه های لوازم پزشکی تمام شود.

به گزارش ایلنا شیراز و بسیاری دیگر از شهرهای کشور این روزها  شرایط متفاوتی را تجربه می کنند این در حالی است که افراد با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ماسک بر چهره زده‌اند و با حساسیت بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا از خانه هایشان خارج می شوند.

سارا یکی از شهروندان شیرازی با بیان اینکه جهت خرید ماسک و ژل ضد عفونی به 3 الی 4 داروخانه در سطح شهر مراجعه کردم، می گوید: تمامی این مراکز همواره اذعان داشتند که ماسک نداریم.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه تمام داروخانه ها بیان کردند که ژل ضد عفونی و ماسک تمام کرده اند، ادامه می دهد: بعد از چند ساعت گشت و گذار تنها یک داروخانه ماسک برای فروش داشت و به هر نفر دو ماسک با قیمت دو هزار تومان می فروخت.

وی افزود: قیمت ماسک فیلتر دار که در روزهای عادی حدود 4 الی 5 هزار تومان بود را با قیمتی بالغ بر 40 هزار تومان خریداری کردم.

این شهروند در ادامه می افزاید: یکی از داروخانه ها به ما گفت که به دلیل صادرات ماسک به کشور چین، در حال حاضر با مشکل مواجه شدیم.

ماسک با تاخیر وارد استان فارس و شهر شیراز می شود/ 40 هزار تومان قیمت یک ماسک فیلتر دار در بازار سیاه

ماسک با تاخیر وارد استان فارس و شهر شیراز می شود

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، طبی و ورزشی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر به اندازه کافی ماسک در بازار شیراز وجود دارد، می گوید: در شرایط فعلی ماسک و ژل ضد عفونی در بیشتر مغازه های لوازم پزشکی شیراز موجود است و هیچ مشکلی در توزیع این دو مورد در سطح شهر شیراز نداریم.

 امیر عبدالله ترکش در گفت و گو با ایلنا می افزاید: افزایش تعداد متقاضی برای خرید ماسک و ژل در سطح شهر شیراز سبب شده که ماسک ها و ژل ضد عفونی کننده مغازه ها به سرعت تمام شود، این در حالی است که تامین مجدد ماسک و ژل تزریق کننده توسط اعضا فعال و مغازه داران کمی زمان بر است.

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ موضوع خاصی در مورد تامین ماسک در سطح شهر شیراز نداریم به قیمت ماسک در بازار و مغازه های لوازم پزشکی در شیراز اشاره می کند و می افزاید: در حال حاضر قیمت ماسک در شیراز 410 تومان است.

ترکش در ادامه با بیان اینکه مغازه های لوازم پزشکی شیراز موظفند که ماسک را با قیمت 410 تومان در اختیار مردم و شهروندان قرار دهند، می افزاید: تنها به دلیل اینکه اجناس و ماسک باید از تهران تامین و وارد استان شود، تولید کنندگان در تهران ما را با مشکل مواجه کرده اند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، طبی و ورزشی شیراز با اشاره به اینکه ماسک با تاخیر وارد استان فارس و شهر شیراز می شود، ادامه می دهد: این در حالی است که شرکت های تهرانی اذعان دارند که اردیبهشت ماه سال آینده می توانند ماسک به استان فارس و شهر شیراز ارسال کنند.

ترکش در ادامه با بیان اینکه شرکت های تهرانی ماسک را با یک وقفه طولانی مدت به استان فارس ارسال می کنند، می افزاید: جهت تسریع در تامین ماسک و رفاه شهروندان، نیاز است که اقدامات مهمی انجام گیرد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، طبی و ورزشی شیراز در ادامه می افزاید: جهت تامین ماسک با یک شرکت بومی استان رایزنی هایی انجام دادیم که طبق آن مقرر شده ماسک مورد نیاز استان را تامین کند.

ترکش با اشاره به اینکه تعداد مراجعات مردم برای خرید ماسک بسیار زیاد شده است، بیان می کند: در شرایط فعلی مردم شیراز به شدت از شیوع ویروس کرونا ترسیده شده اند، این در حالی است که این موضوع هیچ جای نگرانی ندارد و ماسک چندان تاثیری در کنترل این بیماری ندارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، طبی و ورزشی شیراز با بیان اینکه در خانه ماندن و شستشوی دست ها تاثیر بسزایی در کنترل بیماری کرونا دارد، می افزاید: در حال حاضر مردم برای خرید ماسک برای خانواده در سطح شهر شیراز سرگردانند که این مهم سبب ایجاد مشکل می شود.

وی با بیان اینکه طبیعی است که مراجعات ناگهانی و زیاد مردم سبب کمبود کالا می شود،می افزاید: در شرایط فعلی اگر مردم مراعات کنند به اندازه کافی ماسک در شهر وجود دارد و ماسک مورد نیاز مردم تامین می شود.

به گفته ترکش، هجوم ناگهانی مردم باعث می شود که مغازه های فروش لوازم پزشکی در شیراز با مشکلات زیادی مواجه شوند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم پزشکی، طبی و ورزشی شیراز با بیان اینکه یک فرد برای خانواده 2 دو نفره تقاضای خرید 20 ماسک را از مغازه دار دارد، می گوید: این مهم و اقداماتی از این قبیل باعث کمبود و مشکل در توزیع ماسک و ژل ضد عفونی شده است. وی می افزاید: در شرایط فعلی هیچ نگرانی در مورد تامین ماسک وجود ندارد و مردم نباید به گونه ایرفتار کنند که استرس خرید ماسک در سطح شهر شیراز افزایش یابد.

ترکش در ادامه با بیان اینکه ماسک داروخانه ها از طریق شرکت های دارویی تامین می شود، می افزاید:در حال حاضر شرکت های دارویی به دلایل متعددی مانند بدهی و ....، ماسک در اختیار داروخانه ها قرار نمی دهند.

هشدار جدی: نام داروخانه های گرانفروش اعلام می شود

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای به انجمن داروسازان استان فارس بر لزوم رعایت قانون و عرضه محصول ماسک با قیمت های مصوب و متعادل در داروخانه ها تاکید کرده و یاد آور شد : در بازرسی محسوس و نامحسوس تعداد زیادی از داروخانه های تحت پوشش این معاونت متاسفانه موارد انگشت شماری از گران فروشی انواع ماسک در داروخانه ها مشاهده شده است که زیبنده نبوده و قابل قبول نیست.

این اطلاعیه می افزاید: صریحا اعلام میشود چنانچه در بازرسی موارد مشابه ، مواردی از گرانفروشی مشاهده شود، بنا به وظیفه و در جهت حفظ شان و دفاع از اعتبار آحاد داروسازان ضمن پیگیری موضوع از مجاری قانونی با ذکر نام داروخانه و مؤسس و مسئول فنی مربوطه به صورت شفاف اقدام خواهد شد.

همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در ادامه با بیان اینکه از امروز 50 هزار ماسک در داروخانه ها توزیع می شود تصریح می کند: جهت شکسته شدنمواد ضد عفونی کننده هم از فردا توزیع می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز