خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان های استان یزد خبر داد:

رهایی زندانی محکوم به قصاص بعد از گذشت 16 سال

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۲۸۱

مدیرکل زندان‌های استان یزد از آزادی مددجوی محکوم به قصاص پس از گذشت 16 سال حبس با تلاش همکاران شورای حل اختلاف زندان و ستاد دیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، رضا ذوالفعلی نژاد اظهار داشت: به همت شورای حل اختلاف حوزه 20 زندان یزد، مددجوی محکوم به قصاص پس از گذشت 16 سال حبس، با اعلام رضایت ولی دم از مجازات اعدام نجات یافت.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی صورت گرفت و جلسات متعددی برای اخذ رضایت از اولیای دم برگزار شد، افزود: آخرین نشست مصالحه و رضایت برای رهایی مددجو محکوم به قصاص با حضور قاضی ناظر بر زندان، مدیر زندان مرکزی یزد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، کارشناسان شورای حل اختلاف شعبه 20 زندان یزد و جمعی از نیکوکاران یزدی در دفتر رئیس زندان مرکزی برگزار شد که در این نشست پس از گفتگو با اولیای دم و شاکیان پرونده در نهایت موفق به اخذ رضایت از ولی دم با پرداخت دیه شده و محکوم از مجازات اعدام رهایی یافت .

مدیرکل زندان های استان یزد بیان داشت: این گذشت بعد از 16  سال و پس از برگزاری نشست های متعدد با حضور اولیای دم حاصل شده که در نهایت مادر مقتول از حق قانونی خود برای قصاص قاتل گذشت و این پرونده با صلح و سازش خاتمه یافت.

وی همچنین از آزادی ۲۲۸ مددجو محکوم مالی در۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری برای آزادی ۲۲۸ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد بالغ بر ۸۲۸ میلیارد ریال نیاز بود که با تلاش ستاد دیه استان بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد.

وی عنوان کرد: به همت اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد حدود ۷۶۸ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایت ‌مندانه اخذ شد و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک ‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌ های عامل مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۲۲۸ نفر و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی همچنین از اجرای طرح همای رحمت خبر داد و عنوان کرد: بیان کرد: از تاریخ اول تا هجدهم اسفند ماه سال جاری که با میلاد مولای متقیان امام علی (ع) مصادف شده، طرح همای رحمت برای آزادی مددجویان جرایم غیرعمد در استان یزد اجرا خواهد شد.

ذوالفعلی نژاد هدف از اجرای این طرح را تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و آموزش و فرهنگ سازی به منظور پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و کمک برای آزادی این مددجویان دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز