خبرگزاری کار ایران

مدارس، دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی استان زنجان تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۱۶۳

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان گفت: رویکرد قرارگاه زیستی استان در رابطه با کرونا ویروس است و در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس مدارس و دانشگاه های استان زنجان تعطیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی ، شامگاه امروز در جلسه قرار گاه زیستی پدافند غیرعامل استان، گفت: اگر ما به توسعه و آرامش و بالندگی جامعه فکر می کنیم باید انسان و سلامتی انسان برای ما مهم باشد و رویکرد ما پرورش انسان سالم، عالم و پویا باشد .

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان گفت: رویکرد قرارگاه زیستی استان را در رابطه با ویروس کرونا تلاش برای سلامتی و پیش گیری در جهت عدم ابتلای شهروندان به این ویروس است  و با توجه به مختصات آن که طولانی مدت است و نیز داروی درمانی ندارد، اعضای حاضر در جلسه باید اجرای توصیه های اعلام شده را ابتدا از خود و اطرافیان شروع کرده و به دیگران نیز اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اداری استان مکلف به آموزش نیروها و زیر مجموعه ها و جامعه هدف خود در راستای پیشگیری از کرونا ویرو هستند، اظهار داشت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به دلیل وجود ویروس در زنجان نیست، علت پیشگیری است و در صورت اعلام آن خانواده ها نیز در مراکز شلوغ حاضر نشوند و تعطیلی را فرصتی برای مسافرت ندانند و مراقبت های فردی را در خانه انجام دهند. 

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، مراکز دارای کانون های جمعیتی مثل هتل ها، خوابگاه ها، زندان ها، سرباز خانه ها، بهزیستی و مراکز نگهداری معتادین، حوزه های علمیه، پادگان ها و همه مراکز مشابه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیوه نامه بهداشتی کنترلی خود را ظرف ۲۴ ساعت آینده تهیه و اعلام کنند.

مرادی با بیان اینکه ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی، قطارها، هواپیماها و نظارت دقیق شهرداری بر جمع آوری زباله و نیز جمع آوری بهداشتی زباله های بیمارستانی و ممنوعیت استفاده از قلیان در سفره خانه ها ضروری است، ادامه داد: تمامی اردوهای مدارس، مسابقات ورزشی  و نیز تامین کافی  مواد ضدعفونی کننده توسط اداره صنعت و معدن استان و پخش آن به مجموعه های استان لغو می شود.

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در ادامه داد: تعطیلی در مراکز تجمعی باید قبل از مرحله استقرار ویروس باشد و دارویی برای ویروس کرونا ساخته نشده و اگرهم ساخته شود پیش بینی می کنیم تا تیر ماه به دست ما نمی رسد پس لازم است هموطنان پیشگیری را جدی بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز