خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرد:

مشارکت 25.24 درصدی مردم شیراز در انتخابات/ کارمندان رکورد دار کاندیداتوری مجلس در فارس

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۱۲۶

رئیس ستاد انتخابات استان فارس بیشترین مشارکت را مربوط به حوزه انتخابیه ممسنی و رستم با ۷۶.۹۶ درصد و کمترین مشارکت را مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۵.۲۴ درصد دانست.

 به گزارش ایلنا سید احمد احمدی‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع آرای صحیح ماخوذه در استان فارس در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۷۶ رای  بوده است، ادامه داد: در این انتخابات ۲ هزار و ۱۳۰ رای باطله غیرماخوذه و ۱۰۳ هزار و ۹۴۳ رای باطله ماخوذه نیز به صندوق ها ریخته شده است. 

وی با یادآوری اینکه در این انتخابات بیش از ۶۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات بودند از زحمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

رقابت۲۴۱ نامزد برای ۱۸ کرسی مجلس در فارس

معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس،به نام نویسی  ا۹۲۴ نفر  در انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: در پایان نیز ۱۰ داوطلب نیز از سایر استان‌ها حوزه انتخابیه خود را به فارس منتقل کرد و تعداد داوطلبان به ۹۳۴ نفر رسید.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: ۳۶۶ نفر در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند، ۲۱۶ نفر نیز از ابتدای روند ثبت نام تا روز انتخابات از عرصه رقابت انتخاباتی انصراف دادند.

احمدی‌زاده افزود: در نهایت ۲۱۴ نفر برای ۱۸ کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت کردند که نتایج حوزه‌های انتخابیه مشخص شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد و پس از تایید اعتبارنامه آنان، به عنوان نماینده مردم ایفای نقش می‌کنند.

نتایج آرا در حوزه‌های انتخابیه اقلیت‌های دینی

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین با اشاره به وجود سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در انتخابات دوم اسفندماه گفت: از این تعداد چهار شعبه مربوط به انتخابات اقلیت‌های دینی بود که نتایج انتخابات در این شعب نشان می‌دهد از ۹۰ تعرفه مصرف شده زرتشتیان ۹۰ رای مربوط به اسفندیار اختیاری است.

احمدی‌زاده افزود: شمارش آرای مربوط به کلیمیان نیز نشان دهنده آن است که از ۵۳۳ تعرفه مصرف شده، ۴۲۶ رای مربوط به همایون سامه یح نجف آبادی و ۸۸ رای مربوط به سلیمان کلیمی صفنا است.

وی ادامه داد: شمارش آرای ارامنه جنوب نیز نشان می‌دهد در رقابت روبرت بگلریان و اتمین هوسپ از ۲۱ تعرفه مصرف شده، ۲۰ رای مربوط به روبرت بگلریان است و امین هوسپ رایی کسب نکرده است.

وضعیت تحصیلی نامزدهای انتخابات مجلس در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس همچنین در ارتباط با میزان تحصیلات ۲۴۱ نامزد نهایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گفت: ۹ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۴۷ نفر دارای تحصیلات دکتری، ۱۶۹ دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و ۱۶ نفر دارای تحصیلات لیسانس بودند.

کارمندان رکورد دار کاندیداتوری مجلس در فارس

احمدی‌زاده همچنین در ارتباط با شغل نامزدهای انتخابات مجلس افزود: ۷۴ نفر کارمند دولت، ۳۷ نفر فرهنگی، ۲۵ نفر استاد دانشگاه، ۳۰ نفر بازنشسته، چهار نفر پزشک، ۱۸ نفر سابقه نمایندگی مجلس، ۱۶ نفر وکیل و قاضی، ۶ نفر بیکار، ۱۴ نفر شغل آزاد و ۲۰ نفر نیز سایر مشاغل بودند.

وی ادامه داد: ۱۷۴ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی سابقه داوطلبی در دوره‌های گذشته داشته‌اند. همچنین یک نامزد اهل سنت در حوزه انتخابیه لارستان داشتیم.

حضور ۳۱ زن در  رقابت برای کسب کرسی های مجلس در فارس

رئیس ستاد انتخابات فارس همچنین به تعداد بانوان در عرصه رقابت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فارس اشاره کرد و گفت: ۳۱ زن در صحنه رقابت انتخاباتی تا آخرین لحظه حضور داشتند که ۱۹ نامزد در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، سه زن در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه فسا، کازرون و کوه‌چنار، ۲ زن در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه نی‌ریز،استهبان، بختگان، جهرم و خفر و یک زن نیز در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد، کوار، سروستان و خرامه به رقابت پرداختند و در سایر حوزه‌های انتخابیه نامزد زنی حضور نداشت.

کاهش چشمگیر تخلفات انتخاباتی 

احمدی‌زاده در ادامه در ارتباط با تخلفات انتخاباتی افزود: گزارش از تخلفات انتخاباتی زیاد بود که بررسی شد اما چیزی اثبات نشده است، تنها در یکی از شهرستان‌ها هفت نفر دستگیر شدند و تعداد محدودی نیز به دنبال ضربه زدن به سلامت انتخابات بودند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: انتخابات دوم اسفندماه امن‌ترین انتخابات نسبت به انتخابات گذشته بود و امنیت انتخابات قابل قبول بود و هیچ درگیری و مشکل خاصی در هیچ کدام از حوزه‌های انتخابیه نداشتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز