خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

کمبود ماسک در استان سمنان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۰۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت موارد بهداشتی و خودداری از حضور غیرضروری در اماکن عمومی است، گفت: کمبود ماسک در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوید دانائی اظهار داشت: استفاده از ماسک برای عموم مردم در دستورالعمل‌های تعیین شده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد و مردم با افزایش تقاضا برای خرید ماسک‌ در واقع بحرانی خودساخته ایجاد کرده‌اند.

دانائی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت ماسک در روزهای اخیر افزایش تقاضای مردم برای خرید ماسک است و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان برای کنترل قیمت با کمک تعزیرات نظارت بر مراکز عرضه را آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تمامی مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در همه شهرستان های تحت پوشش، آمادگی کامل مراقبت و درمان بیماران احتمالی را داشته و خوشبختانه مشکلی در جهت تأمین دارو و تجهزات پزشکی وجود ندارد.

نوید دانائی ابراز داشت: آمادگی و اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این بیماری توسط دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان در استان سمنان انجام شده است.  

وی افزود: مهم ترین مسئله در بین مردم رعایت موارد بهداشتی است و  مردم تا جایی که ممکن است در اماکن عمومی حضور پیدا نکنند و بیماران نیز در خانه بمانند.  

وی ادامه داد: مرگ و میر این بیماری ۲ درصد گزارش شده است و اگر رعایت اصول بهداشتی و درمانی انجام شود، بیماری پس از مدتی فروکش می‌کند و سالمندان و افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند بیشتر مورد تهدید آن قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: مردم باید در همه حال هوشیاری و آرامش خود را حفظ کنند تا پیشگیری این بیماری بهتر صورت پذیرد و توصیه می شود از حضور در تجمعات و سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دانائی خاطرنشان کرد: به علت اینکه درمان این بیماری دارو خاصی نیاز ندارد و درمان های عمومی برای آن تجویز می شود ، کمبود دارویی نیز در استان و کشور احساس نمی شود و مهم ترین مساله آگاهی مردم  از  بهداشت فردی و تنفسی است.

وی اظهار داشت: توصیه می شود افرادی که دارای علائم سرما خوردگی نیز هستند به مکان های عمومی مراجعه نکنند تا افراد دیگر که ممکن است دارای مشکلات تنفسی  و آسب پذیر هستند دچار بیماری نشوند.

دانائی تاکید کرد: همراه داشتن دستمال یکی از توصیه‌های مهم بهداشتی است و بهتر است پس از استفاده به صورت بهداشتی به دور انداخته شود.

وی گفت: همه اقشار مردم برای پیشگیری از کرونا بهداشت فردی را جدی بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز