خبرگزاری کار ایران

جعفری به ایلنا خبرداد:

28 مصدوم در پی زلزله امروز در آذربایجان غربی/ 43 روستا خسارت دیدند/ اسکان مردم زلزله زده توسط نیروهای امدادی

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۵۷

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی گفت: 28 نفر در پی زلزله امروز در آذربایجان غربی مصدوم شدند.

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی، گفت: 43 روستا در پی این زلزله تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون 28 نفر براثر حادثه مصدوم شدند که 20 نفر آنها سرپایی درمان و 8 نفر نیز بستری شده اند.

جعفری ادامه داد: در برخی روستاها براساس کارشناسی منازل بین 10 تا صد در صد تخریب شده اند. نیرو‌های عملیاتی استان نیز با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند و در صورت اعلام نیاز، اقلام مورد نیاز از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی تاکنون زخمی شدن چند نفر مشخص شده که حال یکی از آنان وخیم است.

فرماندار سلماس نیز در این باره گفت: پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران از عوامل مهم در مدیریت بحران است و همه دستگاه‌های اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

وی افزود: بلایای طبیعی قابل پیش‌بینی نیست، افزایش توانمندی و حفظ آمادگی دستگاه های اجرایی به ‌منظور رویارویی با حوادث و بلایای طبیعی جهت مقابله و کاهش اثرات آن یک اصل مهم و ضروری است. تیم های ارزیاب به برای بررسی اوضاع به چند روستای بخش مرکزی و کوهسار اعزام شده و تا چند ساعت دیگر نتیجه آن اعلام می شود.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: ١٠ تیم ارزیاب این جمعیت متشکل از نزدیک ۱۰۰ نفر امدادگر برای بازدید از منطقه زلزله‌زده این استان اعزام شده و در منطقه مستقر هستند.

سعید رهبر سوره ادامه داد: یک تیم امداد هوایی جهت بازدید از مناطق زلزله‌زده به محل اعزام شده‌ است.  همه نیرو‌های جمعیت هلال احمر آماده هستند تا در صورت وجود خسارت احتمالی به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کنند.

این زلزله در عمق 6 کیلومتری زمین رخ داد و در شهر‌های تبریز، اسکو، سهند، ارومیه و‌ برخی دیگر از شهر‌های آذربایجان احساس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز