خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز :

اتوبوس‌های شرکت واحد روزانه ضد عفونی می‌شود/ استفاده از زبان محلی در رسانه‌ها به معنی جدایی‌طلبی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۳۱

رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: استفاده از زبان محلی در رسانه‌ها و مدارس به معنی جدایی‌طلبی نیست.

به گزارش خبرگار ایلنا، شهرام دبیری در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به روز جهانی زبان مادری و اصل ۱۵ قانون اساسی، افزود: زبان و خط رسمی ایران فارسی بوده اما آموزش زبان‌های محلی در کنار آن آزاد است.

وی همچنین با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و قدردانی از حضور ۴۳ درصدی مردم تبریز و آذربایجان شرقی در این انتخابات، اظهار داشت: انتخابات مجلس با موفقیت در سطح استان برگزار شد و مردم با وجود شرایط بد اقتصادی با وقت شناسی در این دوره از انتخابات نیز حضور یافتند.

رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: انتظار می‌رود در این دوره مجلس نمایندگان با تمام قوا و به صورت متحد به مشکلات مردم و جامعه توجه کنند و در وضع قوانین دقت عمل بیشتری داشته باشند.

دبیری با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی ادامه داد: روزگاری تبریز مهد معماری ایران بود و معماران تبریزی در شهرهایی مثل اصفهان مشغول به کار بودند اما اکنون مسایل مالی باعث شده خلاقیت در معماری این شهر و معماری اسلامی مشاهده نشود.

وی ناراحتی و عدم رضایت شهروندان از مجموعه شهرداری و شورا به دلیل وجود چاله‌ها در خیابان‌ها را به حق دانست و یادآوری کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده این چاله‌ها هرچه سریع‌تر رفع می‌شود.

رییس شورای اسلامی تبریز گفت: بر اساس دستور شهردار این مشکل چه به‌ صورت موقت و چه به‌ صورت دایم هر چه سریعتر رفع می شود و برای حل چنین مسایلی باید به موقع عمل کرد و انتظار می رود تا هفته آینده این چاله ها با آسفالت پر شود.

دبیری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، گفت: برای مقابله به انتشار این ویروس اتوبوس های شرکت واحد تبریز که محل تجمع شهروندان برای مسافرت های درون شهری است باید به صورت روزانه ضدعفونی شوند.

وی یادآوری کرد: بر اساس صحبت‌های مسئولان تا امروز مورد ثابت شده ای از کرونا در تبریز مشاهده نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز