خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مصرف ویتامین C از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می کند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۸۷۰

کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C و تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می کند.

سپیده مهدیخانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد که منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، کیوی و سبزی های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ایی، جعفری، پیازچه، شاهی و گوجه فرنگی است که مصرف روزانه آن ها نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی از جمله کرونا دارند.

 کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان قزوین عامل ابتلا به این ویروس را بیماری‌های زمینه ای نظیر دیابت و بیماری های ریوی، بیماری های قلبی، سوء تغذیه و نداشتن تغذیه صحیح عنوان کرد و افزود: کمبود دریافت غذایی و کمبود ویتامین هایی مثل ویتامین C و A و D و تضعیف سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

مهدیخانی، کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، سالمندان و بیمارانی که داروهای کورتنی مصرف می‌کنند را بیشتر در معرض خطر ابتلا عنوان کرد و لازم دانست برای پیشگیری، هر روز سبزی یا سالاد همراه با آب لیمو تُرش یا آب نارنج تازه استفاده شود.

وی همچنین ضمن توصیه به پرهیز از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین، استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات را توصیه کرد.

وی هشدار داد: از خوردن غذاهای خوب پخته نشده مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو ، کباب هایی که مغز پخت نشده اند و غذا و مایعاتی که در مکان های غیر بهداشتی تهیه می شوند،  باید خودداری شود.

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: در صورت بروز علائم سرماخوردگی، از غذاهای آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه و مایعات گرم استفاده شود؛ همچنین رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریز مغذی ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها از جمله ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز