خبرگزاری کار ایران

هشدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان :

مردم برای شروع بارش‌ها در لرستان آماده باشند/ احتمال سیل در دو روز آینده/ با شروع بارندگی‌ها به مناطق امن بروید

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۸۶۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان با اشاره به اینکه سه شنبه و چهارشنبه دبی آب رودخانه های کشکان و تیره دورود به شدت بالا می رود، گفت: مردم با شروع بارندگی ها منازل خود را تخلیه و به مناطق امن پناه ببرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی مدیر عامل آب منطقه ای لرستان گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هوا شناسی استان از دوشنبه شب سامانه بارشی قوی وارد استان خواهد شد .

 میرزایی افزود: با ورود این سامانه بارشی همه رودخانه های استان سیلابی خواهند شد، بر این اساس پیش بینی می شود دبی رودخانه کشکان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب به 2 هزار و 350 مترمکعب در ثانیه و 4 هزار متر مکعب در ثانیه برسد ، همچنین در حوزه رودخانه نیره دورود دبی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب به 490 و 620 متر مکعب در ثانیه خواهد رسید .

میرزایی از هم استانی‌های در مسیر این رودخانه‌ها در شهرستان دورود ، پلدختر ، معمولان و روستاهای اطراف می خواهد با شروع بارندگی ضمن تخلیه منازل خود به مناطق امن پناه ببرند.

 همچنین پیمانکاران مسیر رودخانه ها را تخلیه و شرایط برای عبور سیلاب را فراهم کنند.

چندی پیش برخی از رسانه‌ها از بارور کردن ابرها در اوایل اسفندماه از سوی یکی از نهادها خبر داده بود اما پیگیری ایلنا برای آنکه آیا این اتفاق در روزهای قبل افتاده یا خیر به جایی نرسید حتی بسیاری از  مسئولان استان های زاگرس نشین نه تنها از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده که  از عدم  آمادگی شان در صورت بروز سیل  خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز