خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

آغاز مطالعات مرمت قلعه ارزه خوران ماهنشان

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۷۸۹

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، گفت: مطالعات طرح مرمت قلعه ارزه خوران ماهنشان متلعق به قرون میانی اسلام انجام شد.

به گزارش ایلنا از زنجان ، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند ، اظهار کرد: طرح آسیب شناسی و مرمت قلعه ارزه خوران ماهنشان که به شماره ۲۸۰۲۸ در فهرست آثار ملی قرار دارد، به پایان رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، ادامه داد: از نظر باستان شناسی قدمت این قلعه با توجه به شواهد تحت الارضی بدست آمده به قرون میانی اسلام، قرون شش تا هشت هجری قمری، تعیین شده و احتمال دارد در آینده چناچه کاوشهای باستان شناسی در این قلعه تاریخی صورت گیرد چه بسا شواهد قدیمی تری از دوره های گذشته بدست آید.

وی در خصوص موقعیت جغرافیایی این قلعه اظهار کرد: قلعه ارزه خوران در ارتفاع ۱۶۸۸ متری از سطح دریا قرار دارد. این قلعه در بخش اوریاد در ۵۰۰ متری شمال شرقی روزستای ارزه خوران واقع است که به همین علت به نام روستا نامگذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان کاربری این قلعه را نظامی عنوان کرد و گفت: آنچه در مورد کاربری این قلعه باید عنوان کرد این است که در درجه اول برای حفظ امنیت منطقه به ویژه راهها احداث شده و علاوه بر آن جهت سکونت نیز مورد استفاده بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز