خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در البرز گزارش‌نشده/ ضرورت تعطیلی مدارس، قهوه خانه‌ها و قلیان‌سراها / مردم در خانه های‌شان بمانند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۶۰۲

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در البرز گزارش نشده تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری غیرقابل درمان کرونا، مردم تا پایان فصل سرما از حضور در تجمعات خودداری کنند و برای حفظ سلامتی خود تا حد امکان در خانه‌های‌شان بمانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کریم عصر امروز در نخستین جلسه کمیته رسانه ای ویژه ویروس کرونا در استان البرز با عنوان اینکه تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در استان البرز مشاهده نشده گفت: با توجه به چند مورد مشکوک به این بیماری، تاکنون جواب مثبت تشخیص بیماری گزارش نشده است و این به معنی نبود صد در صدی بیماری نیست بلکه نتایج آزمایش‌ موارد مشکوک تاکنون منفی بوده و ممکن است افراد مبتلا هنوز به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشند.

وی با اشاره به اینکه روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور اجازه ارائه آمار در این خصوص را ندارند، تاکید کرد: علائم ویروس کرونا با ساختار آنفولانزا است که هیچ دارو و درمانی ندارد و موارد مشکوک با همین علائم مراجعه کردند که تاکنون ابتلای حتی یک نفر به کرونا در البرز تایید نشده است.

کریم با عنوان اینکه ویروس کرونا در فصل سرما بیشتر شیوع خواهد داشت، گفت: پیشنهاد تعطیلی مهدهای کودک، جابجایی تعطیلات تابستان و زمستان دانش آموزان در استانداری مطرح شده و تاکید شد که مدیران با مرخصی کارمندان موافقت کنند چرا که با جلوگیری از تردد می توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد.

این مدیر استانی با هشدار به مردم با عنوان اینکه حدالمقدور در خانه های‌شان بمانند و بیرون نروند، گفت: مهمترین پیشنهاد ما تعطیلی مدارس، قهوه خانه ها، قلیان سراها و جلوگیری از عیادت بیماران در مراکز درمانی تا پایان سال و حداقل حضور در همایش، کنگره، مترو، اتوبوس، پاساژها و مراکز تجاری، تجمعات ورزشی و هرگونه تجمع غیر ضرور است. 

کریم با اشاره به اینکه تمام مراکز درمانی استان آمادگی پاسخگویی به مراجعات افراد مشکوک به کرونا را  دارند، تاکید کرد: در تمامی بیمارستانها بخش ایزوله برای بستری بیماران مشکوک به کرونا تجهیز شده چرا که جابجایی بیماران ممکن است عاملی برای شیوع بیماری باشد و تقویت یک بیمارستان در زمان شیوع، خدمات درمانی سایر مراکز را مختل خواهد کرد.

کریم با عنوان اینکه بیمارستان کوثر در مرحله شیوع برای قرنطینه بیماران درنظر گرفته شده، تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با آن پیشگیری، ایزولاسیون و آموزش‌های همگانی برای کاهش تعداد مبتلایان احتمالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به علائم  ظاهری مشابه آنفولانزا در این بیماران، گفت: افراد بالای ۴۰ سال که عمدتا مشکلات تنفسی و یا کهولت سن دارند بیشتر در معرض خطر هستند لذا باید ضمن مراقبت ویژه حتما از حضور در تجمعات به شدت پرهیز کنند.

کریم به خانواده بیمارانی که علائم تب و لرز و سرفه دارند توصیه کرد از مراجع به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری شود و در منزل تحت مراقب قرار گرفته و در صورت ادامه روند بیماری به نزدیکترین مرکز درمانی اطلاع داده شود تا مسئولان مربوطه برای گرفتن نمونه و آزمایشات لازم اقدامات کامل را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمی کند، افزود: ماسک تنها برای کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی تاثیر گذار است چرا که  ماسک می تواند تاحدودی از انتشار این بیماری جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به نهفتگی بیماری، مبتلایان به کرونا تا دو هفته بعد امکان انتقال بیماری را دارند لذا فرد مبتلا برای جلوگیری از تماس با افراد مشکوک، ضمن رعایت  بهداشت، شست و شوی دست ها و ضد عفونی کردن وسایل با محلول سفید کننده یا الکل از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند.

کریم به برگزاری مرتب کمیته رسانه ای دانشگاه علوم پزشکی البرز با حمایت مدیران روابط عمومی استانداری، شهرداری، صدا و سیما و خبرگزاری‌های البرز تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از شایعات و دادن اطلاعات درست تا زمان کنترل کامل این ویروس، برگزاری جلسات کمیته رسانه ای مرتب انجام می شود و اطلاع رسانی دقیق صورت می گیرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز