خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:

راه‌ا ندازی سامانه "ثبات" در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۵۰۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از راه اندازی سامانه ثبات با هدف مکانیزه کردن ثبت آمار و اطلاعات در حوزه فرهنگ و هنر استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حسین اسماعیلی اظهار کرد: این اداره کل اقدام به راه اندازی سامانه ثبات با هدف مکانیزه کردن ثبت  آمار و اطلاعات در حوزه فرهنگ و هنر استان کرده است چرا که بدون در دست داشتن آمار کافی، دقیق و به‌ هنگام، سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج مربوطه امکان‌پذیر است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود :  آمار و اطلاعات یعنی برنامه ریزی، داده های آماری بنیادی ترین اصل برای برنامه ریزی است و برنامه ریزی اساسی ترین شاخص برای مدیریت قلمداد می شود.

وی افزود: سه حلقه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت از حلقه های توسعه به شمار می رود؛ به طوری که عصر ارتباطات و اطلاعات وقتی معنا می یابد که جمع آوری اطلاعات و داده ها به روز باشد.

به گفته اسماعیلی،  یکی از نکاتی که در برنامه ریزی هر سازمانی می توان از آن به عنوان شاخص ترین اصل یاد کرد این است که توسعه بدون برنامه ریزی و برنامه ریزی بدون آمار و اطلاعات قابل تحقق نیست و این سه ملزوم و لازمه یکدیگر هستند و این مهم وقتی قابل تحقق است که نگاه به آمار و اطلاعات نگاه جامعی به اصل آمار باشد.

 این مسئول خاطرنشان کرد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این راستا اقدام به راه اندازی سامانه ثبات با هدف مکانیزه کردن ثبت  آمار و اطلاعات در حوزه فرهنگ و هنر استان جهت بهره گیری در اتخاد تصمیمات مدیریتی و تاثیر گذار در این حوزه کرده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این سامانه قرار است دستاورد هایی از قبیل ارائه گزارشات به روز در خصوص آمار فرهنگ و هنر استان، ارزیابی واحد های عملیاتی به منظور رفع موانع فرایندهای مشکل دار و تقویت واحد ها ، ارائه وضعیت به روز در خصوص بانک های اطلاعات، ثبت مشخصات و آمار کامل رویدادهای فرهنگی و هنری در استان را داشته باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: حذف کاغذ و بروکراسی های مرسوم اداری در مراحل جمع آوری و بهره برداری از آمار و اطلاعات از مزایای دیگر بهره برداری از این سامانه است.

وی یادآور شد: این سامانه به منظور دسترسی آسان و بدون محدودیت مکانی در بستر اینترنت ارائه شده و امید است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بتواند در آینده ای نزدیک از نتایج بکارگیری آن گزارشات مفصلی را ارائه کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز