خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست فارس مطرح کرد:

وضعیت تالاب های استان مطلوب نیست/تالاب مهارلو از نظر بار آلودگی در بدترین شرایط قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۴۵۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: وضعیت تالاب های استان چندان مطلوب نبوده و تعادل اکولوژیک نیز در این اکوسیستم ها در حالت شکننده و ناپایداری قرار گرفته است که ضرورت اقدامات فوری و اساسی را می طلبد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمید ظهرابی؛ در چهارمین کارگاه برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب مهارلو گفت: تالاب از مهم ترین اکوسیستم های طبیعی و از با ارزش ترین  محیط های مولد حیات  بوده وبه همین دلیل گهواره تنوع زیستی نام گرفته است.تالاب ها با فراهم کردن آب، و زیستگاههای متنوع، نقش مهمی در بقای گونه های بیشماری از گیاهان و جانوران وابسته به خود ایفا می کنند و ذخیره گاه ژنتیکی گیاهی و جانوری محسوب می شوند.

‎‎ظهرابی مهم ترین مشکلات تالاب ها را کاهش حجم آب در اثر عوامل طبیعی و انسانی، ورود آلاینده ها و عدم رعایت حریم اکولوژیک تالاب ها برشمرد وگفت تالاب مهارلو نیز از این قاعده مستثنا نیست اما به واسطه پساب های وارده از نظر حجم آب دریافتی شرایط به نسبت بهتری از سایر تالاب ها داشته اما از نظر بار آلودگی وارده در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و لذا نیازمند برنامه عمل جامع مدیریت با مشارکت ههه ذینفعان است.

وی افزود به منظور تدوین برنامه مدیریت یکپارچه زیست بومی این تالاب  با بهره گیری از دیدگاه‌های همه ذینفعان و از طریق به کارگیری اصول 12 گانه مدیریت زیست بومی و به صورت گام به گام و طی چهار کارگاه نظرات جمع بندی و برنامه نهایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز