خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی شدید به کشور از دوشنبه

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۴۳۴

کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی نسبتاً قوی دوشنبه این هفته از سمت غرب و شمال غرب کشور وارد می‌شود.

به گزارش ایلنا، معصومه احمدی در این باره گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش خفیف برف و باران پیش بینی می‌شود و از دوشنبه با ورود سامانه بارشی نسبتاً قوی از غرب و شمال غرب کشور در خیلی از مناطق نیمه غربی به ویژه دامنه‌های زاگرس، بخش‌های شمالی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، مناطق مرکزی و به تدریج در شمال شرق کشور شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

وی گفت: عمده و شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از مناطق غرب و استان‌هایی شامل چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌های شمالی استان خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و جنوب استان کردستان و سواحل شمالی کشور خواهد بود که به اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی و آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط این استان‌ها منجر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سامانه بارشی به سمت شرق حرکت می‌کند و چهارشنبه از مرز‌های شرقی و شمال شرقی، کشور را ترک خواهد کرد.

خانم احمدی گفت: برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه ابتدا در جنوب غرب و در مناطق مرکزی و غرب و شرق کشور وزش باد شدت می‌گیرد و با ورود سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه در بخش‌هایی از شمال کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

وی افزود: دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود و این شرایط را در بخش‌هایی از جنوب کشور شامل خلیج فارس و تنگه هرمز شاهد خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی‌گفت: دوشنبه و سه‌شنبه در پایتخت هم بارندگی پیش‌بینی می‌شود، هر چند بارش خفیف و پراکنده باران در نواحی شمالی تهران نیز امروز قابل پیش بینی است و دمای هوای تهران امروز در گرم ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی گراد می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز