خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

احتمال تمدید انتخابات تا ساعت 24/ امیدوارم انتخابات به دور دوم نرسد

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۰۹۷

استاندار یزد با اشاره به استقبال خوب مردم به ویژه در ساعات پایانی و حضور در شعب اخذ رای گفت: احتمال اینکه انتخابات تا ساعت 24 تمدید شود زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی طالبی با حضور در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از انعکاس اخبار اظهار داشت: خوشبختانه در استان یزد از ابتدای صبح بر اساس برنامه وزارت کشور فرآیند انتخابات آغاز شد که در شاخص آنلاین بودن و استقرار شعب رتبه خوبی داریم.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان های استان بازدید به عمل آمده و فرآیند انتخابات در همه این شهرستان ها بر اساس دستورالعمل ها به خوبی در حال انجام بود ادامه داد: هیات های اجرایی و نظارت تعامل خوبی داشتند و کمترین مشکل را نیز نداشتیم که نشان دهنده جریان خوب انتخابات در استان یزد بود.

استاندار یزد با بیان اینکه نسبت به دوره های قبل اعتراضات کمتری از سوی کاندیداها و نمایندگانشان واصل شد افزود: این موضوع نشان دهنده کاهش تخلفات در روند تبلیغات به ویژه در روز برگزاری انتخابات بود.

وی در خصوص استقبال مردم از برگزاری انتخابات و مشارکت آن ها اضافه کرد: تا زمان پایان انتخابات روند عادی بود و در ساعات پایانی که با استقبال بیشتر شهروندان روبرو شدیم با درخواست از وزارت کشور، زمان انتخابات در دو مرحله تمدید شد.

طالبی بیان داشت: با توجه به اینکه از شهرستان های استان نیز برای تمدید زمان انتخابات درخواست هایی داریم ممکن است زمان انتخابات تا ساعت 24 تمدید شود.

وی با اشاره به سابقه مشارکت در برگزاری انتخابات مجلس در دوره های مختلف اظهار داشت: به طور معمول در ادوار گذشته نرخ مشارکت مردم یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی متوسط بوده و در این دوره از انتخابات نیز می توان گفت که بیش از متوسط کشوری خواهد بود.

استاندار یزد در خصوص اعلام نتایج و شمارش ارا با بیان اینکه این موضوع خیلی زمان بر نیست گفت: در مدت زمان سه الی چهار ساعت شمارش ارا به پایان می رسد اما فرایند جمع بندی ارا که قبلا در فرماندار متمرکز بود حذف شده و پس از شمارش هر شعبه به صورت سیستمی جمع بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهایتا تا صبح نتایج مشخص می شود ادامه داد: ممکن است مغایرت هایی در نتیجه پیش بیاید و چون تاکید زیادی بر دقت روی شعبه ها شده است امیدواریم که بتوانیم در کمترین زمان ممکن اعلام نتایج را داشته باشیم.

طالبی با اشاره به اینکه کشیده شدن انتخابات به دور دوم هزینه های بسیار زیادی به بیت المال تحمیل خواهد کرد، افزود: هم امیدوارم و هم اینکه پیش بینی می‌کنم که انتخابات در هیچ یک از حوزه ها به دور دوم کشیده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز