خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

هیچ مورد مشکوکی از بیماری کرونا در یزد مشاهده نشده است/ لزوم مداومت در رعایت بهداشت فردی

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۰۸۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه خوشبختانه مورد مشکوک و محتملی از ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است، گفت: مردم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

محمدرضا دهقانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه برخی مردم نگران بیماری کرونا و شیوع آن هستند، اظهار داشت: در صورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی، از بحران این بیماری به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی افزود: کرونا یک بیماری ویروسی است و مرگ و میر آن حتی کمتر آنفلوآنزای H1N1، در مبتلایان است.

دهقانی عنوان کرد: اغلب افراد مبتلا به بیماری کرونا از کشور چین هستند و افرادی در معرض خطر ابتلا به موارد شدید هستند که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت و مشکلات قلبی و عروقی و یا به دلیل سن بالا و کهولت سن مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تاکید کرد: آنچه در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، رعایت اصول بهداشت فردی و مداومت در شستشوی دست‌ها است که در پیشگیری از ابتلا به بیماری موثر است.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی خودداری کرد و از تردد غیرضروری در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آن بالاست، خودداری کرد، افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز در این مکان‌ها حاضر نشوند.

دهقانی همچنین در خصوص استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک برای کادر بهداشتی درمانی که در مواجهه با بیماران هستند و بیمار و همراهان وی لازم است و استفاده آن در افراد سالم اصلا ضرورتی ندارد؛ افرادی که علائمی از سرماخوردگی دارند بهتر است از ماسک استفاده کنند تا از انتشار ویروس ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد که مردم حتما جهت کسب اطلاع و اخبار به سایت های معتبر  مراجعه کنند و به شایعات بی‌اساس منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز