خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد مطرح کرد:

حدود ۳۰ درصد از مردم مشهد در انتخابات شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۰۷۶

فرماندار مشهد گفت: نزدیک به ۳۰ درصد مشارکت شهروندان مشهدی تا ساعت ۱۶ امروز دوم اسفند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: در جریان انتخابات امروز تاکنون هیچ مشکلی در حوزه‌های امور امنیتی و اجرایی هزار و ۵۲۰ شعبه رای‌گیری فعال در شهرستان مشهد وجود نداشته است. 

وی در ادامه حضور ساکنان شهرهای کوچک را در انتخابات امروز بیشتر در نوبت صبح اعلام و بیان کرد: در شهر مشهد با توجه به حضور مردم در اماکن تفریحی بیشترین موج مشارکت انتخاباتی عصرها شکل می‌گیرد لذا موج دوم مراجعه به شعبه‌های رای‌گیری در عصر رخ داده است.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد و هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌اند.  

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در سطح این استان دست‌اندرکار تمشیت اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.

همچنین شمار عوامل اجرایی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالا بیش از حد معمول رای‌دهندگان در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی، تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.

رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند.  

آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی ۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز