خبرگزاری کار ایران

مرتضوی خبر داد:

دو مورد بازداشت مربوط به تخلف انتخاباتی/ دادن غذا و پول از سوی یک نامزد در فریمان

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۰۵۹

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تاکنون دو مورد بازداشت مرتبط با تخلفات تبلیغاتی در سطح استان انجام شده است.

به‌گزارش ایلنا از مشهد، امیر مرتضوی در خصوص بازداشت متخلفان در جریان انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون یکی، دو مورد بازداشت داشته‌ایم و آن‌ هم به بحث کاروان‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی مربوط می‌شود که در حوزه قضایی چناران اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: اکثر تخلفاتی که امروز گزارش شده بیشتر در ارتباط با هواداران است؛ یکی در بحث ایجاد کاروان‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی و اعزام آنها به بعضی از شعب اخذ رای و این ممکن است در یک حوزه انتخابیه و یا از یک حوزه به حوزه دیگر باشد، این از مواردی است که روی آن تاکید شده و اتفاق افتاده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مواردی هم به صورت محدود داشتیم که برخی اسامی را نوشته‌اند و در اختیار مردم قرار دادند تا به آنها رای بدهند و آنها به شکل افرادی که در صف یا پیرامون آن بوده‌اند، شناسایی شدند که با آنها برخورد می‌شود. 

مرتضوی افزود: مورد دیگری که در حد خبر داشتیم، این بوده که یکی از نامزدها مردم را به رای دادن در منطقه‌ای دعوت کرده و علاوه بر آن که به آنها غذا می‌داده است وجه نقدی را نیز به پیوست به آنها می‌داده است، این اتفاق در حوزه قضایی فریمان افتاده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری ازجرم دادگستری خراسان رضوی در خصوص برخورد با تخلفات عنوان کرد: اگر بررسی شود که در یک حوزه انتخابیه و یا یک صندوق رای تخلفی صورت گرفته است شورای نگهبان اجازه دارد آرای آن صندوق را باطل اعلام کند و این در حوزه اختیارات مربوط به شورای نگهبان است.

وی اضافه کرد: در قالب مجالس تعزیه و محافلی که وجود دارد برخی از نامزدها حضور پیدا کرده‌اند و این‌ها اگر حالت تبلیغی پیدا کند قطعا برخورد می‌شود و ما درمورد همه این‌ها به موقع برای پیش‌گیری اطلاع داده‌ایم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز