خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات یزد:

درخواست تمدید مهلت انتخابات به وزارت کشور ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۰۳۲

دبیر ستاد انتخابات یزد گفت: درخواست تمدید مهلت انتخابات به وزارت کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی شاه حسینی با حضور در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات استان یزد اظهار داشت: از ساعات ابتدایی آغاز فرایند انتخابات هیچ گزارش ناشی از اینکه روند انتخابات مختل شده باشد نداشتیم و تعامل خوبی بین عوامل و حضور مردم وجود دارد.

وی با بیان اینکه 7 شعبه اقلیت زرتشتی ها در استان داریم، افزود: 4 شعبه در شهر یزد و سه شعبه در شهرستان‌های میبد و تفت و اردکان برای جمع آوری آرای شهروندان زرتشتی دیده شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه درخواست برای شعب سیار بسیار زیاد بوده عنوان کرد: درخواست تمدید انتخابات به وزارت کشور ارسال شده تا برای دو ساعت تمدید شود که منوط به موافقت وزیر کشور است.

وی همچنین در خصوص بازگشایی صندوق رای اظهار داشت: هیچ یک از مسئولان شعب اخذ رای حق گشایش صندوق را ندارند حتی اگر مراجعه ای از سوی رای دهندگان نباشد و بازگشایی صندوق آرا پس از پایان زمان انتخابات خواهد بود.

شاه‌حسینی با تاکید بر اینکه در هر شرایطی چنانچه انتخابات تا ساعت 24 نیز تمدید شود و تعدادی از واجدان شرایط  در شعب حضور داشته باشند، تصریح کرد: ساعت 24 و یک دقیقه هیچ رایی از هیچ شخصی دریافت نخواهد شد چون بر اساس قانون انتخابات تنها باید در روز جمعه دوم اسفندماه آرا جمع آوری شود و از این ساعت به بعد روز شنبه و سوم اسفند محاسبه خواهد شد که خود به خود سیستم جمع آوری آرا قفل و از دسترس خارج خواهد شد.

وی همچنین از توزیع 900 هزار برگ تعرفه رای خبر داد و گفت: 722 هزار نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که امید به حضور مردم حتی در آخرین لحظات نیز هستیم.

شاه حسینی در خصوص تعطیلی مدارسی که شعب اخذ رای در آن ها مستقر است عنوان کرد: حساسیت هایی در این زمینه وجود دارد و با توجه به آلودگی و احتمال ابتلا که در بین مردم مطرح است باید این موضوع از طریق مسئولان استان و استاندار یزد اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز