خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات یزد:

استفاده از استامپ هنگام رای گیری الزامی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۸۶۶

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: استفاده از استامپ در شعب اخذ رای برای رای‌دهنگان الزامی نبوده و اختیاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، احمد ترحمی اظهار داشت: با توجه به وجود دستگاه‌های احراز هویت و اطمینان از تشخیص هویت رای‌دهندگان و پیرو تقاضای بیشتر ستاد‌های انتخاباتی برای حفظ سلامتی هموطنان عزیز، مقرر شد استفاده از استامپ الزامی نبوده و اختیاری باشد.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که برای حفظ سلامتی افراد در مقابله با ویروس کرونا وجود دارد ادامه داد: بر اساس نامه وزارت بهداشت مبنی بر حذف استامپ و نیز موافقت شورای نگهبان، وزارت کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد و الزام به استفاده از استامپ را حذف کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: شهروندان عزیز باید بدانند که در هنگام رای‌گیری، اجباری برای ثبت اثرانگشت با استامپ وجود ندارد.

وی در خصوص روند برگزاری انتخابات نیز عنوان کرد: حدود ۱۵ هزار نفر اعم عوامل اجرایی، نظارت بازرسی نیرو‌های انتظامی در ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش مستقل مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

ترحمی با بیان اینکه ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در سراسر استان یزد وجود دارد، ادامه داد: در تمامی محلات دارای بافت جمعیتی شعب اخذ رای در مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برپا شده است.

رئیس ستاد انتخابات یزد با اشاره به وجود ۱۷۲ شعبه اخذ رای سیار در استان یزد ادامه داد: افرادی که به دلایلی همچون بیماری و حضور در شیفت‌های کاری توانایی مراجعه در شعب اخذ رای ثابت را ندارند، می‌توانند با تماس با فرمانداری ها، بخشداری‌ها و ستاد انتخابات در خواست حضور شعب اخذ رای سیار را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز