خبرگزاری کار ایران

فرماندار مشهد خبر داد:

مشارکت بیش از 150 هزار نفر در ساعات اولیه انتخابات مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۸۴۴

فرماندار مشهد گفت: تا ساعت 10 صبح بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مشهد رای دادند و ۱۵۲ شعبه اخذ رای ما فعال است، نمایندگان هیات‌های اجرایی، ناظرین و نیروی انتظامی حضور دارند و دغدغه‌ای در راستای برگزاری انتخابات نداریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا هاشمی ، درباره تعرفه‌ها و وضعیت شعب اخذ رای در مشهد اظهار کرد: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تعرفه و ذخیره نیز پیش‌بینی کردیم و دغدغه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: وضعیت شعبه‌ها بسیار خوب است، هیات نظارت صبح اعلام کرد که شرایط بسیار خوبی بوده‌، وزارت کشور نیز بیان کرد که مشهد به موقع شروع کرده و جزو شهرستان‌های پیشگام در پیکربندی دستگاه‌های فناوری اطلاعات در روز گذشته بوده است.

هاشمی با بیان اینکه  مشارکت مردم در دوره قبل ۵۶ درصد بوده و امیدواریم این دوره نیز افزایش پیدا کند، گفت: زیرا دو حماسه مهم تشییع پیکر سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن را داشتیم، امروز نیز زائران و مجاوران‌ پای صندوق می‌آیند زیرا اعتقاد دارند رای هر ایرانی تیری به قلب دشمن است.

فرماندار مشهد درباره تمدید زمان رای‌گیری و اعلام نتایح، تصریح کرد: احتمال تمدید زمان مهلت رای‌گیری هست و حداقل ۲ ساعت تمدید خواهد شد و بعد نیز بستگی به استقبال دارد، آخرین زمان رای‌گیری ۱۲ شب است.

وی با تاکید بر اینکه سعی می کنیم نتایج به موقع اعلام شود، اظهار کرد: در سال‌های گذشته یکشنبه بعدازظهر یا دوشنبه صبح نتایج اعلام می‌شد، اما امسال سعی می‌کنیم زودتر اعلام شود. تمام تلاش ما در دقت و سرعت است و این دو حالت را رعایت می‌کنیم تا امانت‌دار رای مردم باشد.

هاشمی درباره وضعیت دستگاه‌های احراز هویت خاطرنشان کرد: تاکنون خرابی دستگاه گزارش نشده است، یک سیستم مشکل فنی داشت که بلافاصله رفع شد. تمام سامانه‌ها فعال است، ۱۲ شعبه اخذ رای در حرم و ۱۲۶ شعبه سیار پیش‌بینی کردیم.

فرماندار مشهد گفت: در سراسر کشور درج اثر انگشت بر روی تعرفه های رای  اختیاری بوده و این توافقی بین شورای نگهبان و وزارت کشور است. توافق دیگری هم صورت گرفت که بر اساس قانون اول خبرگان و بعد مجلس شمارش می‌شود، اما چون میان‌دوره‌ای بود ابتدا مجلس شورای اسلامی و بعد خبرگان شمارش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز