خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی اراک:

آزمایش هفت بیمار اراکی مشکوک به کرونا منفی بود

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۷۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه با رعایت بهداشت فردی می‌توان ویروس کرونا را پشت سر گذاشت، گفت: از هشت مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا، نتیجه آزمایش هفت نفر مشکوک اعلام شد.

به گزارش ایلنا ، محمد جمالیان با اشاره به جلسه خود با وزیر بهداشت، افزود: در استان مرکزی از نظر دارو و تجهیزات و امکانات درمانی هیچ مشکلی نداریم و تنها استان در کشور هستیم که در کنار انستیتو پاستور امکان تشخیص ویروس کرونا در اراک داریم و نیازی به ارسال نمونه‌های مشکوک به مرکز نیست.

وی با اشاره به موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در اراک که از صبح امروز-پنجشنبه اول اسفندماه - خبرساز شده است، گفت:هشت مورد مشکوک به این ویروس شناسایی شد که پس از انجام آزمایشات هفت مورد منفی بود و تنها یک مورد مثبت بود که وضعیت او نیز رو به بهبود است.

جمالیان تصریح کرد: 70 درصد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند می توانند به صورت سرپایی، بدون هیچ گونه عوارضی درمان شوند، تنها تعداد کمی نیاز به بستری دارند، ضمن اینکه میزان مرگ و میر و عوارض آن بسیار کمتر از آنفلوآنزایی است که دو ماه پیش آن را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه آنچه در مورد این ویروس نگران کننده است سرعت انتشار آن است، گفت: با اقدامات پیشگیرانه فردی به راحتی می توان از انتشار آن جلوگیری کرد، که این اقدامات شامل شست و شوی مرتب دست‌ها، عدم دیده بوسی و دست دادن و رعایت فاصله مناسب با افراد مشکوک به بیماری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز