خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات فارس مطرح کرد؛

فعالیت ۳۲۲۷ شعبه انتخاباتی در استان/ انصراف ۱۵۶ داوطلب از ادامه رقابت انتخاباتی در فارس

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۶۹۷

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اعلام کرد که امروز -دوم اسفندماه - همزمان با سراسر کشور، انتخابات در ۹۳ حوزه انتخابی فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا احمد احمدی‌زاده  با بیان اینکه انتخابات دوم اسفند ماه برای کشور بسیار مهم و حساس است، گفت: مشارکت ضعیف در انتخابات خواسته دشمن است و می‌تواند طمع دشمن را زیاد کند.

وی انتخابات دوم اسفند را آزمونی بزرگ برای مردم دانست و خاطرنشان کرد که این بار هم مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات، نماینده ای شایسته راهی مجلس کرده و دشمن را بار دیگر ناامید کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس گفت: با هدف برگزاری یک انتخابات سالم، ستاد انتخابات استان فارس از اواخر اردیبهشت ماه امسال آغاز به کار و تاکنون هفده جلسه برگزار کرده است. 

احمدی زاده با اشاره به اینکه جمعا ۹۳ حوزه انتخاباتی متشکل از ۱۵ حوزه انتخاباتی اصلی و ۷۸ حوزه فرعی در استان فارس وجود دارد، گفت: در کل ۳۲۲۷ شعبه انتخاباتی در استان فارس فعال خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس همچنین خاطرنشان کرد که چهار حوزه برای مشارکت اقلیت های دینی در استان فارس پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: از ۹۳۴ داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فارس، صلاحیت ۳۶۵ نفر تایید شده است.

احمدی‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۱۵۶ داوطلب از ادامه رقابت انتخاباتی در فارس انصراف داده‌اند، گفت: تعداد ۴۷۸ نفر از داوطلبان در استان فارس رد صلاحیت شدند.

معاون استانداری فارس با بیان اینکه ۲۹۲ نفر در رقابت‌های انتخاباتی این استان برای مجلس شورای اسلامی فعال هستند، گفت: این افراد برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی مجلس با هم رقابت می‌کنند.

احمدی زاده با یادآوری اینکه ۲۳۰۰ شعبه ثابت و ۹۲۷ شعبه سیار اخذ رای در فارس کار دریافت آرای مردم را انجام خواهند داد، گفت: ۱۸۱۰ شعبه اخذ رای شهری و ۴۱۷ شعبه اخذ رای روستایی برای این دوره پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه سلامت انتخابات در دستور کار ستاد انتخابات در کشور و فارس قرار د ارد، گفت: در حوزه امنیتی با برگزاری جلسات و کلاس های توجیهی تلاش شده است تا زمینه برگزاری انتخاباتی آرام و سالم فراهم شود.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس شمار واجدان شرایط رای در سراسر فارس را بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: در کل فارس ۱۹۱ هزار نفر رای اولی هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز