خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه :

تشکیل چند پرونده تخلف انتخاباتی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۹۸

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از تشکیل تعدادی پرونده کیفری در خصوص تخلفات تبلیغات انتخاباتی در استان خبرداد و گفت: پس از پایان رای‌گیری به این تخلفات به دقت رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش از ایلنا به نقل روابط عمومی دادسرای استان کرمانشاه، محمد حسین صادقی با تاکید بر رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی اظهارکرد: از ساعت هشت صبح امروز (اول اسفند) سکوت تبلیغاتی ۲۴ ساعت قبل از رای گیری است وهرگونه اقدام تبلیغی ممنوع می‌باشد.

صادقی در ادامه با اعلام اینکه تعدادی پرونده‌ کیفری در خصوص تخلفات تبلیغاتی در استان تشکیل شده و کار گردآوری مستندات در حال انجام است، گفت: پس از پایان فرایند اخذ رای در فرصت مناسب به دقت به این تخلفات رسیدگی می‌شود.

وی عمده موارد تخلف را نصب آثار تبلیغاتی در خارج از محل‌های تعیین شده، عدم رعایت ابعاد آثار تبلیغی، برپایی چندین ستاد در هرمنطقه شهرداری، عدم معرفی مسئول ستاد انتخاباتی به فرمانداری‌ها، دیوارنویسی‌ها و راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و تخریب تبلیغات سایر نامزدها اعلام کرد.

دادستان کرمانشاه همچنین درباره خسارت‌هایی که نامزدهای انتخاباتی با تبلیغات خود به سیمای شهری وارد کرده‌اند، گفت: با گردآوری مستندات تخلفات، پس از  خاتمه رای گیری‌ نامزدهای انتخاباتی متخلف ملزم به جبران خسارت به ابنیه و مبلمان شهری خواهند بود.

به گفته این مسئول قضایی  استفاده از شناسنامه غیر برای رای دادن ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود و افرادی که مرتکب چنین اعمالی گردند برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

وی همچنین در خصوص خرید و فروش رای و انتقال افراد از سایر حوزه های انتخابیه برای رای دادن هشدار داد.

صادقی در ادامه از تشکیل ستاد رصد فضای مجازی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر داد و گفت: فضای مجازی کاملا توسط این ستاد رصد می‌شود و در صورت تخطی از قانون پس از پایان رأی‌گیری حتماً با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه بر شفافیت‌های مالی و منابع تبلیغاتی همه کاندیداها تاکید داشت و افزود: همه کاندیداها ملزم به ارائه شماره حساب به فرمانداری‌ها بوده و تمامی هزینه‌ها و وجوه کمکی که برای تبلیغ دریافت کردنده اند را باید در این حساب‌ها ثبت و ضبط کرده باشند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در پایان تاکید کرد: عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات در تمامی شعب اخذ رای حضور خواهند داشت و احراز هویت افراد از حساسیت ویژه ای برخودار است که باید مورد نظر باشد. در این راستا مردم نیز در صورت رویت هرگونه تخلف می‌توانند با شماره ۳۷۲۳۲۳۹۲ به اطلاع دادستان عمومی و انقلاب برسانند.

 وی در ادامه با تاکید بر لزوم حضور پر شور و اگاهانه همه مردم در انتخابات دوم اسفند، این انتخابات را در حل مشکلات داخلی و بین المللی کشور موثر برشمرد و تاکید کرد: مردم در پای صندوق‌های رای بار دیگر عزم و اقتدار ایرانیان را به منصه ظهور می رسانند.

مدعی العموم کرمانشاه انتخاب نامزد اصلح را یکی ازمهمترین وظایف رای دهندگان دانست و خاطر نشان کرد: باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند  وبرای یافتن کاندیدای اصلح باید تحقیق نمود واز قومیت گرایی اجتناب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز