خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان :

سازش پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره نشان از اعتماد مردم به پلیس است

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۴۸۹

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: مصالحه و سازش پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از زنجان، ایرج خانی پور، امروز در جلسه هماهنگی برنامه های نوروز در محل معاونت اجتماعی با اعلام اینکه سختی و مشقت کار پلیس باید به اطلاع مردم شناسانده شود، افزود : بسیاری از مردم از زحماتی که پلیس در حوزه های مختلف متحمل می شود اطلاع ندارند .

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، با بیان اینکه در نیروی انتظامی تمامی ماموریت ها از نگاه اجتماعی  پیگیری و اجرا می شود، تصریح کرد: نقش آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب ها و جرایم بر هیچ کس پوشیده نیست و با اطلاع رسانی به موقع و آگاه سازی می‌توان از معضلات اجتماعی و  بسیاری ازجرایم  پیشگیری کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان کار معاونت اجتماعی را کاری علمی دانست و گفت: اقدامات این معاونت باید در راستای آگاه سازی اقشار مختلف جامعه صورت گیرد که این امر باعث کاهش وقوع جرائم در جامعه خواهد شد.

خانی پور با تاکید بر نقش و اهمیت اطلاع رسانی و مستند سازی در افزایش اعتماد عمومی مردم به پلیس تصریح کرد: امنیت پایدار با مشارکت و همدلی اقشار مختلف جامعه مسیر می شود و در این میان نقش معاونت اجتماعی به عنوان پل ارتباطی میان پلیس و مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان بسط و گسترش محبوبیت پلیس در جامعه را از وظایف معاونت اجتماعی  بر شمرد و گفت: در ایجاد امنیت تنها پلیس تولید کننده نیست بلکه حداقل هزینه ایجاد امنیت مشارکت آحاد جامعه است.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب معاونت اجتماعی استان با رسانه ها خصوصا صدا و سیمای مرکز زنجان خاطرنشان کرد : تعامل رسانه ها با پلیس و دیگر سازمان ها عاملی مهم در ارتقاء احساس امنیت در جامعه بوده و فرماندهان و مسئولان با داشتن سواد رسانه ای می توانند از ظرفیت و پتانسیل رسانه های گروهی نهایت بهره را ببرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی معاونتی پویا، فعال و تاثیرگذار در پیشگیری از جرایم است، گفت: مصالحه و سازش پرونده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری ها نشان از اعتماد مردم به پلیس دارد .

سرهنگ خانی پور با تاکید بر اینکه تبدیل تهدیدات و آسیب های اجتماعی به فرصت مهمترین هنر معاونت اجتماعی است افزود: مردم سرمایه اجتماعی پلیس هستند و باید برای حفظ این سرمایه اجتماعی، در راستای افزایش دانش انتظامی مردم تلاش کرد که در این حوزه رسانه‌ها تاثیر به سزایی دارند.

وی در ادامه بر نظم و انضباط در کارها، گسترش تعامل هرچه بیشتر با اقشار مختلف جامعه و ایجاد بستر مساعد برای مشارکت عمومی در تولید امنیت عمومی ،ارتقاء سطح امنیت روانی ، سنجش میزان رضایتمندی عمومی از پلیس ، اطلاع رسانی صحیح و ارتباط با رسانه ها برای تسهیل در انجام ماموریت ها ، گسترش ساز و کار های پیشگیری اجتماعی تاکید کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در نیروی تمامی ماموریت ها از نگاه  اجتماعی  پیگیری و اجرا می شود، تصریح کرد : امنیت  پایدار و نظم اجتماعی یکی از اساسی ترین نیازهای جامعه بشری بوده که با مشارکت و همدلی اقشار مختلف جامعه مسیر می شود  و در این میان نقش معاونت اجتماعی به عنوان پل ارتباطی میان پلیس ومردم  بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در ابتدای این جلسه غلامرضا امیدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص انجام ماموریت ها در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز