خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان البرز:

کمرنگ شدن تبلیغات کاغذی در سایه تبلیغات فضای مجازی/ ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند پایان مهلت تبلیغات

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۳۶۸

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان البرز از آمادگی استان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد، گفت: ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه اول اسفند پایان مهلت تبلیغات است.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در ۶ فرمانداری و 2 مرکز حوزه انتخابیه فراهم شده است تا با کمک دستگاههای اجرایی و مردم، انتخابات پرشور سالم و رقابتی را در پیش داشته باشیم.

وی افزود: استان البرز هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در البرز تعیین شده که از این تعداد هزار و ۶ مورد شعبه اخذ رای شهری و ۱۹۴ مورد شعبه اخذ رای روستایی است.

فردی گفت:  از تعداد هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای بالغ بر هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت هزار و ۱۰۴ شعبه ثابت و بالغ بر ۹۶ شعبه سیار است، ۲۳هزار نفر نیز در استان  به عنوان هیات اجرایی، هیات نظارت، بازرسی،  نمایندگان فرماندار و ماموران محافظ صندوق کار اجرایی انتخابات را در روز ۲ اسفند ماه عهده دار هستند.

رئیس ستاد انتخابات البرز بیان کرد: امسال تمامی هزار و ۲۰۰ شعب اخذ رای در استان البرز مجهز به دستگاه احراز هویت هستند، این دستگاه ها در سلامت انتخابات تاثیر بسیار زیادی دارد.

فردی با بیان اینکه زمان برگزاری انتخابات در روز دوم اسفندماه طبق قانون به مدت ۱۰ ساعت است، افزود: رای گیری در شعب اخذ رای از ساعت ۸ صبح آغاز شده و تا ۶ بعداز ظهر ادامه دارد و در صورت نیاز با حکم وزیر کشور تا ۱۲ شب همان روز قابل تمدید است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های انتخاباتی یکی از این اصول مهم است که اصول در استان البرز با برنامه ریزی های صورت گرفته این مهم انجام شده است.

معاون استاندار البرز گفت: اصل دیگر، مشارکت مردم است که مهم نیست مردم به چه کسی رای می دهند بلکه آنچه که تاکید موکد است آن است که کسانی که شرایط لازم را برای حضور در انتخابات دارند مشارکت داشته باشند.

فردی با تاکید بر اینکه در کنار فراهم کردن امنیت و مشارکت در انتخابات ایجاد عرصه رقابتی نیز مسئله ای مهم است، افزود: در استان یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۴۸۹ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۲۷۷ نفر به عنوان رأی اولی شناخته می‌شوند که در دوم اسفند ماه سرنوشت سیاسی جامعه خود را رقم می‌زنند.

معاون استاندار گفت : از یک میلیون و 750 هزار و 590 نفر، تعداد 879هزار و 209 نفر مرد و 871هزار و 381 نفر زن هستند که آقایان بالغ بر 7 هزار نفر بیشتر از خانم ها هستند. 

وی در ارتباط با مدارک مورد نیاز در روز انتخابات، افزود: در این دوره تمام شعبات اخذ رای مجهز به سیستم دستگاه احراز هویت هستند و به محض اینکه افراد برای رای دادن به شعبه مورد نظر خود مراجعه کنند بعد از ارائه شناسنامه و کد ملی و با کارت ملی بلافاصله از طریق سیستم جواب داده می‌شود که این فرد با این مشخصات در قید حیات است و این یکی از اشکالات بوده که در گذشته محل مناقشه بوده و این دستگاه صحت در قید حیات بودن را بلافاصله معلوم می‌کند و از طرفی این دستگاه می گوید فرد مذکور شرایط لازم را برای رای دادن دارد و در هیچ شعبه رای نداده است در نتیجه این دستگاه احراز هویت سلامت انتخابات را تضمین می نماید  و به هیچ عنوان رای تکراری گرفته نمی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و جدول زمان‌بندی انتخابات با هماهنگی‌های انجام شده و به عمل آمده با هیئت نظارت استان و فرمانداری ها تعرفه های اخذ رای همراه با ملزومات ۹گانه و امکانات با رعایت نمودن تشریفات قانونی به فرمانداری‌های شهرستان‌های کرج ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، فردیس و اشتهارد تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون تخلف موثر در تغییر سرنوشت انتخابات گزارش نشده است ، افزود: کمیته امحاء در کلیه شهرستان های استان تشکیل و فرمانداری های شهرستان های استان در کمیته‌های امحاء تبلیغات غیرقانونی انتخابات در نقاط مختلف شهرستان های استان مستقر شده اند و تا امروز گزارشی موثر مبنی بر تخلف تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی گزارش نشده است.

فردی در پاسخ به سوال مجری که امسال فضای مجازی چقدر به کمک نامزدهای انتخاباتی آمده است، تصریح کرد: تبلیغات کاغذی در سایه تبلیغات فضای مجازی در استان کمرنگ شده است به طوری که از 123 نفر از مجموع داوطلب در امر انتخابات 93 نفر ستاد تبلیغاتی زده اند و مابقی از فضای مجازی استفاده می کنند.

معاون استاندار البرز گفت: این بیانگر این موضوع است،  انتخابات مجلس یازدهم تحت تاثیر تبلیغات نوین و فضای مجازی قرار گرفته و به نوعی تغییر در روش تبلیغات بیشتر از دوره‌هایی قبلی انتخابات به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه  مهلت نهایی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم ساعت ۸ صبح پنجشنبه اول اسفند پایان می یابد، افزود: مهلت نهایی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۱۳۹۸، به پایان می‌رسد و هر گونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.

وی افزود:  از کلیه احزاب، گروههای سیاسی، نامزدها، هواداران و تمام مردم عزیز تقاضا می شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هر گونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز نموده و هنگام حضور در شعب اخذ رأی نیز از همراه داشتن هر گونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و...) خودداری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز