خبرگزاری کار ایران

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با ایلنا:

آمادگی کشور برای مقابله با کرونا/ پروازهای ایران و چین در تعلیق است

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۳۴۶

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر وظایف مسئولان کشور برای آموزش مجدد و نظارت بر خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی، و تقویت امکانات قرنطینه‌ها گفت: در این راستا باید ابتدا اقدامات پیشگیرانه و سپس اقدامات حمایتی درمانی برای بیماران صورت گیرد.

 محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه ویروس کرونا ویروسی شبیه به ویروس آنفلوانزاست و معمولاً نیز این ویروس‌ها دارویی ندارند، گفت: نمی‌توان برای جلوگیری از ورود این ویروس سد فیزیکی در کشور ایجاد کرد؛ همان‌گونه که متاسفانه به دیگر قاره‌های جهان نیز سرایت پیدا کرده است.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در خصوص کرونا، آموزش همگانی درباره علائم این ویروس و راه‌های پیشگیری از آن به مردم از طریق صداوسیما، رسانه‌ها، خانه‌های بهداشت و... است، افزود: باید در نظر داشت که نباید از ورود این ویروس وحشت کرد، اما باید از طریق آموزش‌های همگانی برای پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس تلاش کرد.

جمالی نوبندگانی در ادامه با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم خاطرنشان می‌کند: مردم در صورت مشاهده علائم احتمالی ابتلا به این ویروس باید حتماً به پزشکان و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ چراکه این ویروس می‌تواند در میان یک اجتماع بزرگ‌تر نیز شیوع پیدا کند.

آمادگی کشور برای مقابله با کرونا/ پروازهای ایران و چین در تعلیق است

آمادگی کشور برای مقابله با کرونا

نماینده فسا در مجلس در ادامه با تأکید بر وظایف مسئولان کشور برای آموزش مجدد و نظارت بر خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی، و تقویت امکانات قرنطینه‌ها گفت: در این راستا باید ابتدا اقدامات پیشگیرانه و سپس اقدامات حمایتی درمانی برای بیماران صورت گیرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی سپس با تأکید مجدد بر اهمیت نقش رسانه‌ها در هشداردادن به مردم درباره این بیماری تصریح کرد: البته این هشدارها نباید به گونه‌ای باشد که در جامعه ایجاد وحشت شود و زمینه سوءاستفاده برای برخی سودجویان فراهم شود.

جمالی نوبندگانی در ادامه با تأکید بر همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها و مسئولان، مردم و رسانه‌ها برای مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: آمادگی ذهنی و فنی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کشور وجود دارد و مراکز قرنطینه‌ای نیز تا حدودی فعال شده‌اند.

پروازهای ایران و چین در تعلیق است

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سپس با بیان اینکه پروازهای ایران و چین معلق شده است، گفت: این موضوع فعلاً در حالت تعلیق به سر می‌برد و پس از حل این مشکل جهانی، پروازها از سر گرفته خواهد شد.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به تجربه شیوع ویروس‌های سارس، آنفلوانزای خوکی و... ادامه داد: به لحاظ پزشکی ویروس‌ها قابل پیشگیری نیستند و این مشکل نیز باید از سوی جامعه جهانی حل شود؛ چراکه همه مردم جهان در معرض خطر هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز