خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا، مطرح شد؛

ویروس کورنا به البرز نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۳۲۱

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر اینکه مورد مثبت از فرد مبتلا به کورنا در استان گزارش نشده، گفت: تمام مراکز درمانی، آمادگی مدیریت و مواجهه با موارد مظنون را دارند.

حجت اله براتی در گفت و گو با ایلنا تاکید کرد: تا کنون هیچ مورد مثبت از بیماری کورنا در البرز مشاهده نشده است.

وی افزود: سیستم مراقبت بیماری در استان البرز آماده و فعال است و تمامی پرسنل در حوزه بهداشت و درمان، آموزش های لازم را در مواجهه با بیماری دیده و آمادگی برای کنترل بیماری وجود دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: اصلی ترین برنامه، آموزش راه های پیشگیری از بیماری در جامعه است که با استفاده از تمام امکانات موجود از جمله آموزش حضوری، آموزش در مدارس و اماکن تجمعی، صدا وسیما و سایت های خبری صورت گرفته و ادامه دارد.

این پزشک تاکید کرد: در صورت مواجهه با افراد مظنون دارای علامت و سابقه سفر به کشور چین آزمایشگاه پاستور تهران در سطح ملی خدمات تشخیصی را انجام می دهد.

براتی در ارتباط با آمادگی مراکز درمانی در مواجهه با بیماران کورنا گفت: در سطح استان چند بیمارستان برای شرایط خاص آماده اند ولی تمام مراکز آمادگی مدیریت و مواجهه با موارد مظنون را دارند.

این مدیر استانی توصیه کرد: اگرچه مرگ و میر بیماری جدید نسبت به موارد قدیمی کمتر است ولی رعایت بهداشت تنفسی و شستشوی مداوم دست با آب و صابون و خودداری از تماس با افراد بیمار به تمام مردم توصیه می گردد چراکه با رعایت اصول فوق، قطعا از انتشار بیماری جلو گیری می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز