خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ایجاد تغییر در نفرات تیم ملی ضروری است/ باید اسکوچیچ ملزم به استفاده از دستیار ایرانی شود/ پرهیز از تکرار اشتباهات دوره "ویلموتس"

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۲۸۷

پیشکسوت و مدیر تیم های فوتبال پایه با ضروری دانستن ایجاد تغییرات در نفرات تیم ملی فوتبال برای دیدارهای فینال گونه دور برگشت انتخابی جام جهانی گفت: ترکیب تیم ملی نیاز به بازنگری و تغییر دارد و برای صعود از این مرحله حساس استفاده از بازیکنان پرانگیزه، آماده و جنگنده تعیین‌کننده است.

مرتضی مخلص آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: اسکوچیچ برای موفقیت در 4 دیدار فینال‌گونه دور برگشت که تیم ملی نیاز به 4 برد و کسب هر 12 امتیاز دارد، قبل از هر چیز باید شناخت خود را از خصوصیات فنی و ویژگی‌های روحی- روانی بازیکنان فوتبال کشور افزایش دهد و اطلاعات بیشتری از بازیکنان لیگ و لژیونرها بدست آورد.

وی تصریح کرد: او باید بداند که برای 4 دیدار حساس مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق فرصتی برای اشتباه کردن ندارد و باید از هر 4 مسابقه امتیازات کامل را کسب کند. در این شرایط دشوار نیاز به بازیکنانی داریم که از توان فنی و کیفی بالا و مهمتر از آن آمادگی روحی و روانی برخوردار باشند. بازیکنانی که برای بازی در تیم ملی سراسر انگیزه باشند و برای پیروزی در دو دیدار حیاتی مقابل بحرین و عراق با تمام وجود بجنگند.

این پیشکسوت فوتبال تاکید کرد: در واقع سرمربی جدید تیم ملی باید بداند برای این 4 دیدار فینال گونه نیاز به چه بازیکنان و با چه کیفیت فنی و روحی دارد تا در نتیجه گیری موفق عمل کند.

مخلص آبادی با بیان اینکه آنالیز 4 دیدار دور رفت و بویژه دلایل شکست تیم ملی مقابل بحرین و عراق بسیار ضروری‌است،تصریح کرد: اسکوچیچ با بررسی دلایل شکست تیم ملی مقابل بحرین و عراق می‌تواند تصمیمات و تغییرات مناسب را در تیم ملی ایجاد کند. ایجاد تغییرات در ترکیب و نفرات تیم ملی ضروری است ولی این تغییرات باید آگاهانه، با شناخت کامل و دقیق صورت بگیرد و نفراتی در ترکیب تیم ملی بکار گرفته شوند که در بهترین فرم آمادگی بدنی، فنی و روحی قرار داشته باشند.

وی تاکید کرد: تیم ملی امروز به بازیکنانی نیاز دارد که با درک شرایط حساس فعلی تشنه بازی در تیم ملی باشند و برای صعود تیم ملی و رسیدن دوباره به جام ریاضت بکشند. مطمئنا بازیکنان کم انگیزه و فاقد جسارت نمی‌توانند تیم ملی را به موفقیت برسانند.

ایجاد تغییر در نفرات تیم ملی ضروری است/ باید اسکوچیچ ملزم به استفاده از دستیار ایرانی شود/ پرهیز از تکرار اشتباهات دوره "ویلموتس"

پیشکسوت و مدیر تیم‌های فوتبال پایه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور دستیاران ایرانی در کنار اسکوچیچ نیز بسیار ضروری است و فدراسیون فوتبال باید وی را ملزم به استفاده از مربیان ایرانی در کادر فنی کند، اظهار داشت: مطمئنا شناخت مربیان ایرانی از خصوصیات روحی و ویژگی‌های کیفی بازیکنان فوتبال کشور بیشتر است و آنها می‌توانند مشاوران خوبی برای سرمربی تیم ملی باشند. بنابر این حضور مربیان ایرانی در کادر فنی تیم ملی می‌تواند نقش موثری در موفقیت تیم ملی داشته باشد و بی‌توجهی به این امر می تواند برای تیم ملی خسارت به بار بیاورد.

مخلص آبادی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی رفتار حرفه ای با مربیان نامدار فوتبال کشور نداشت و بیشتر با مطرح کردن چند چهره سرشناس بدنبال بازی با افکار عمومی بود ولی اینبار و در انتخاب دستیاران ایرانی نباید کوتاهی کند و بیش از این اعتبار و کارایی مربیان ایرانی را نادیده بگیرد.

وی تصریح کرد: هرگونه کم کاری در این امر قطعا تبعات جبران ناپذیری برای تیم ملی خواهد داشت و حتی می‌تواند در صعود تیم ملی تاثیرگذار باشد. ما نباید نظیر دوره "مارک ویلموتس" که کمترین شناخت را از فوتبال آسیا و حریفان تیم ملی داشت، اسکوچیچ را در این شرایط حساس تنها رها کنیم و او هم بر اساس سلایق و شناخت خود برای آینده تیم ملی تصمیم بگیرد. البته سرمربی تیم ملی در حیطه فنی از اختیارات تام برخوردار است ولی این استقلال در رای و نظر نباید باعث شود از مشاوره درست و منطقی به صلاح تیم ملی غفلت کنیم.

مخلص آبادی با بیان اینکه نباید تیم ملی یک اشتباه را چند بار تکرار کند، گفت: مسئولان فدراسیون در انتخاب ویلموتس اشتباهات زیادی داشتند و امروز دیگر نباید این اشتباهات تکرار شود و باید از گذشته درس گرفته باشیم و با اتحاد خانواده فوتبال شرایط را به گونه ای برای اسکوچیچ فراهم کنیم که به موفقیت تیم ملی بیانجامد.

وی در پایان گفت: راه صعود تیم ملی به جام جهانی بسیار دشوار است و حتی اگر از این مرحله سخت نیز به سلامت عبور کنیم باید مهیای رویارویی با حریفانی دشوارتر نظیر ژاپن، کره جنوبی و استرالیا شویم که به مراتب سطح این تیم‌ها از عراق و بحرین بسیار بالاتر است و داستان صعود تیم ملی به این مرحله خلاصه نمی‌شود و نباید تصور کنیم کار تیم ملی با صعود از این گروه تمام شده است بلکه در این مرحله ابتدا باید اشتباهات اخیر را جبران کنیم و بعد برای مرحله اصلی برنامه ریزی بهتر و کارآمدتری را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز