خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پیشرفت کشور در گرو انتخاب اصلح است/حضور کم‌رنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۹۷

دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: با انتخاب افرادی اصلح، قانون مدار و دین سالار برای مجلس شورای اسلامی، کشور در مدار پیشرفت قرار می‌گیرد.

چنگیز اصلانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا ضمن انتقاد از حضور کم‌رنگ اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات مجلس گفت: دلیل اینکه اصلاح‌طلبان در ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم کمرنگ ظاهر شدند به کوتاهی در هماهنگی‌ها و عدم ترغیب چهره‌های اصلاح‌طلب برای حضور در این عرصه باز می‌گردد.

اصلانی اظهار داشت:حضور و ثبت‌نام اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم می‌توانست بهتر از این باشد و بستر لازم برای حضور شخصیت‌های سیاسی دیگری نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: هرچه افراد معتبرتر و دارای سرمایه اجتماعی بیش‌تری در مجلس حضور پیدا کنند آن مجلس کارآمدتر خواهد بود.

اصلانی با بیان اینکه جامعه کارگری از مدافعان خود در مجلس حمایت می‌کند، گفت: نظر به اهمیت شرایط حساس و اینکه جامعه کارگری در وضعیت معیشتی و اقتصادی بدی قرار دارد، به نمایندگانی رای می‌دهیم که صدای ما در مجلس باشند.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی جای مهمی است، قانون‌گذاری و نظارت توسط وکلای ملت انجام می شود، برای مسایل مختلف کشور ریل گذاری می شود و قطعا با توجه به این شرایط مردم باید حضوری ویژه در انتخابات داشته باشند و کاندیدای اصلح را به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

اصلانی با تاکید بر حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در روز ۲ اسفند با حضور پررنگ در انتخابات کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی گفت: انتخابات به نوعی یک دخالت و تصمیم گیری برای حاکمیت است. ما نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم و باید در صحنه حاضر شویم چرا که در این صورت است که به ماندن و چگونه زیستن خود اهمیت داده‌ایم.

اصلانی با بیان اینکه «علت حضور ما در انتخابات به دلیل عشق و علاقه‌ای است که به انقلاب داریم» گفت: دشمنان همواره سعی کرده‌اند که در بین ما تفرقه ایجاد کنند و می‌خواهند از سلیقه‌های مختلف و شخصیت‌های مختلفی که در جامعه حضور دارند به نفع خود استفاده کنند اما مردم با حضور در انتخابات می‌توانند دشمنان را مایوس کنند.

دبیراجرایی خانه کارگراستان همدان در مورد تعیین حقوق ودستمزد سال 98 اظهار داشت: طبق ماده ۴۱ قانون کار بحث حداقل حقوق و دستمزد براساس نرخ تورم و سبد معیشت است و بدین منظور شورای عالی کار باید سبد معیشت در شهرستان‌های کوچک و بزرگ را پیگیری کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت چیره شدن حداقل دستمزد بر خط فقر، گفت: سال گذشته از سوی مجلس خط فقر بیشتر از 3 و نیم میلیون تومان اعلام شد که برای سال جاری به حدود 4 میلیون تومان رسید در این شرایط تعیین دستمزد زیر خط فقر غیرانسانی و شرم آور است.

اصلانی بیان اینکه با این حال، تقاضای فعالان جامعه کارگری این است که دستمزد کارگران در سال آینده متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سهم کارگران از رفاه کشور هیچ و ناچیز است، بیان کرد: بسیاری از کارفرماها و دولتی ها بر این باورند که این حقوق کفاف زندگی کارگران را می دهد، اما با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم که سهم کارگران و جامعه کارگری از امتیازات دولتی، هیچ است.

اصلانی اشتغال را از دیگر دغدغه های در حوزه کارگران عنوان کرد و سوء مدیریت،تحریم و واردات بی رویه را عاملی مهم بروز این نگرانی دانست.

دبیراجرایی خانه کارگراستان همدان گفت: یکی از عناصری که باعث جذابیت یک کالا و محصول تولیدی در بازار می‌شود به کیفیت آن باز می‌گردد و طبیعتا در صورت فقدان و عدم کیفیت معقول و قابل قبول، ضریب استقبال متقاضیان از کالای عرضه شده، با اُفت و تنزل مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت:متاسفانه در سالیان و دهه‌های گذشته، کیفیت پایین برخی محصولات داخلی باعث شده ذهینتی مخدوش و نامطلوب در برخی از اقشار جامعه نسبت به کالا‌های ایرانی شکل بگیرد و همین نقیصه بستر تمایل به محصولات و کالا‌های خارجی و فرنگی را فراهم ساخته است.

اصلانی تاکید کرد: بدون شک حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی یکی از مهم‌ترین راهبردهای برون رفت از مشکلات فعلی است و اگر در سنوات گذشته به این موضوع با جدیت بیشتری توجه می شد امروز شاهد برخی مشکلات اقتصادی در کشور نبودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز