خبرگزاری کار ایران

فردی در گفت و گو با ایلنا:

هیچ ائتلاف رسمی بین کاندیداهای استان، اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۹۴

رئیس ستاد انتخابات البرز در مورد تایید صلاحیت جدید برای نامزدهای انتخاباتی استان، گفت: تا کنون، فرد جدیدی به لیست انتخاباتی البرز، اضافه نشده است اما بنا بر اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان اگر مدارک مستند و قابل بررسی به پرونده کاندیدای رد صلاحیت شده اضافه شود، هنوز احتمال تایید صلاحیت از طرف شورای نگهبان وجود دارد.

نورمحمد فردی در گفت و گو با ایلنا در ارتباط با فعالیت تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، گفت: تا کنون تخلف عمده ای از دستگاه‌های مسئول  گزارش نشده است و در این راستا بازرسین، هیات نظارت،  فرمانداری ها و هیات اجرای، همگی طبق قانون، روند انتخابات و تبلیغات را رصد می کنند که خلافی صورت نگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز یادآور شد: پیش از این، جلسه ای با تمام نامزدهای انتخاباتی در دو حوزه انتخاباتی کرج و ساوجبلاغ برگزار شد و موارد قانونی اعلام شد که تبلیغات کاندیداهای مجلس، بدون تخلف انجام شود.

فردی با عنوان اینکه پیشگیری از جرائم دستگاه قضایی البرز، فعال است و موارد تخلف را پیگیری می کند، تصریح کرد: با وجودی که نمی توان منکر برخی تخلفات تبلیغاتی شد اما تا کنون، تخلف عمده ای که تاثیر گذار باشد، گزارش نشده است.

رئیس ستاد انتخابات البرز در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر تعداد ائتلاف کاندیداهای البرز، اظهار داشت: با وجود فعالیت تبلیغاتی ۱۳۶ نامزد انتخاباتی در دو حوزه کرج و ساوجبلاغ، تا کنون گزارش رسمی مبنی بر ائتلاف بین کاندیداها دریافت نکردیم.

فردی ادامه داد: اخبار منتشر شده در خصوص ائتلاف چند کاندیدا، فقط تعامل بین آنهاست که مربوط به فعالیت خودشان است ولی در این ارتباط تا کنون از هیچ کدام از کاندیدهای البرز، اعلام رسمی دریافت نشده است.

وی با عنوان اینکه تعداد انصراف نامزدهای انتخاباتی استان البرز از ۲۳ نفر بیشتر نشده در مورد شایعات تایید صلاحیت بعضی از کاندیداها گفت: تا زمانی که نام کاندیدایی در سامانه انتخاباتی ثبت نشود در مورد وی، اظهار نظر نخواهیم کرد و تاکید می کنیم تا امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه جاری، فرد جدیدی به لیست انتخاباتی استان البرز، اضافه نشده است.

رئیس ستاد انتخاباتی البرز در ارتباط با سوال ایلنا مبنی بر زمان قانونی شورای نگهبان برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گفت: این موضوع را شورای نگهبان اعلام می کند و در این ارتباط، سخنگوی شورای نگهبان، روز گذشته خبر داد که اگر مدارک جدید، مستند و قابل بررسی به پرونده کاندیدای رد صلاحیت شده اضافه شود، احتمال تایید افراد وجود دارد و این درحالیست که پیش از این، مراحل بررسی انجام و ابلاغ شده است.

وی در ارتباط با سوال دیگر ایلنا با این موضوع که احتمال تایید کاندیدا بعد از زمان تبلیغات و انتشار خبر به منزله تبلیغ وی محسوب می شود یا خیر؟، تاکید کرد: این موارد در حیطه کار استان نیست لذا باید از شورای نگهبان پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز