خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند /۱۰ هزار پرستار برای آموزش فراگیر پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۴۷

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند، گفت: به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش‌دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، دکترشهرزاد غیاثوندیان، دکترای پرستاری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماری دیابت اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند و این مسئله در حالی بوده که حدود ۲ میلیون نفر از این افراد هنوز از ابتلا بیماری خود خبر ندارند.

وی افزود: به ازای هر ۵۰۰ نفر یک نفر در کشور به عنوان آموزش دهنده جهت پیشگیری و مقابله با دیابت نیاز داریم که با توجه به آمار مبتلایان به دیابت به ده هزار نفر پرستار در کشور احتیاج است که طبق برنامه‌های آموزشی در سطوح و عرصه‌های مختلف همچون درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مطب و سایر مراکز درمانی و اجتماعی اطلاعات لازم در مورد دیابت را ارائه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فراگیر و همگانی در مقابله و پیشگیری از دیابت امری ضروری است، گفت: پرستارانی که در این زمینه اختصاص داده شوند می‌توانند در مورد تغییر سبک زندگی، برنامه‌های غذایی و یا پیگیری تجویز پزشک اقدامات لازم را برای بیماران مبتلا به دیابت انجام دهند.

دکتر غیاثوندیان خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار زیادی را می‌توان در کشور در جهت پیشگیری و مقابله با دیابت انجام داد برخی از افراد دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی برای آنها مشکل است که با ارائه اطلاعات فراگیر در زمینه دیابت می‌توان گام‌های موثری را جهت مقابله با این بیماری برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز