خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

کنترل موج دوم آنفلوانزا در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۰۲۰

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: موج دوم آنفلوانزا در گیلان کنترل شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فردین مهرابیان امروز گفت: با وجود کنترل بیماری آنفلوانز ، شهروندان همچنان اصول بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: با شروع موج دوم آنفلوانزا از چند هفته گذشته در گیلان هزار و ۳۷۲ نفر با علایم مشکوک به ابتلا به این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۸۶۷ نفر به صورت سرپایی و ۵۰۵ نفر پس از بستری درمان شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در موج اول آنفلوانزا ۸ هزار و ۴۰۶ نفر با علایم شبه آنفلوانزا به مراکز درمانی مراجعه کردند که ۵ هزار و ۸۴۳ نفر به صورت سرپایی و ۲ هزار و ۵۶۳ نفر پس از بستری، درمان و مرخص شدند.

فردین مهرابیان افزود: برای مصون ماندن از ابتلا به این بیماری و یا انتقال آن به دیگران دست‌ها را باید در روز چندین بار با آب و صابون شست.

وی به شهروندان توصیه کرد از مالیدن و یا تماس دست‌های آلوده به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنند وهنگام عطسه و سرفه، دهان خود را با دستمال کاغذی بپوشانید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان گفت: تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کشور و گیلان گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز