خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار یزد؛

41 طرح تعاونی با سرمایه گذاری بیش از 1500 میلیارد به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۴۳

همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانسی41 طرح تعاونی با سرمایه گذاری هزار و 560 میلیارد ریالی در یزد به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش‌خبرنگار ایلنا از یزد، 322 طرح تعاونی همزمان در سراسر کشور با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد که سهم استان یزد 41 طرح بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در حاشیه این مراسم به ایلنا گفت: سهم استان یزد از 322 طرحی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت 41 طرح تعاونی است که بیشترین طرح در بین استان های کشور مربوط به این استان است.

محمدحسین ریاحی با بیان اینکه این طرحها با سرمایه گذاری 1560 میلیارد ریالی در بخش تعاون استان با حضور استاندار افتتاح شد خاطرنشان ساخت: از این تعداد تعاونی 63 درصد (26 تعاونی) شهری و 37 درصد (15 تعاونی) سهم روستاهای استان است.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این شرکت تعاونی ها برای 674 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است عنوان کرد: تعاونی های مذکور در زمینه های تولیدی، توزیعی و خدماتی با 4790 نفر سهامدار عضو و غیرعضو شروع به فعالیت کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد ادامه داد: بیشترین تعاونی ها تشکیل شده در گرایش خدماتی به خصوص خدمات انفورماتیک و فناوری اطلاعات، خدمات رفاهی و گردشگری، تامین نیروی انسانی، طراحی نرم افزارهای سرگرمی، زیبایی و آرایشگری و ... هستند.

وی با اشاره به اینکه استان یزد رتبه دوم در زمینه تشکیل تعاونی در گرایش کشاورزی با سیستم مدرنیزه آبیاری را دارد افزود: تعاونی های کشاورزی در زمینه های پرورش و تکثیر شترمرغ، پرورش اسب، دامپروری، پرورش ماهی قزل آلا و تولید سیفی جات گلخانه ای و ... فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، «شرکت تعاونی فرآورده های میوه ای و آب میوه پیشگامان کویر یزد» که یکی از این طرح ها است با ایجاد اشتغال مستقیم برای 150 نفر و اشتغال غیر مستقیم400 نفر، سالانه 15 هزار تن ظرفیت تولید دارد و از مزایای این شرکت ایجاد ارزش افزوده بالا در زمینه کنسانتره میوه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز