خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت متن مطرح کرد:

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۳۴

مدیرعامل شرکت متن گفت: پیشرفت بخش زودهنگام طرح ملی انتقال نفت خام از گوره در استان بوشهر به جاسک در هرمزگان به مرز ۵۰ درصد رسید.

 به گزارش ایلنا، تورج دهقانی در این باره افزود: ساخت 50 عدد پمپ مورد نیاز این طرح  که از سوی سه سازنده ایرانی در حال انجام است به صورت هفتگی مانیتور می شود. در مجموع  15 پیمانکار اجرایی در بخش های مختلف در پهنه هزار کیلومتری کشور مشغول فعالیت در این طرح  هستند.

وی گفت: هم اکنون 200 کیلومتر لوله این طرح تولید شده که بخش عمده آن به محل اجرای کار ارسال شده است. از دو ماه گذشته هم عملیات جوشکاری آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود اگر کار با همین شتاب پیش رود، طرح بر اساس برنامه زمان بندی تکمیل می‌شود.

دهقانی در مورد عملیات لوله گذاری که به صورت روزانه هم رصد می شود افزود: در ابتدا مسیرسازی انجام می شود که بخش عمده کار است، سپس لوله ها ریسه و جوشکاری می شود و در نهایت کانال برای جای گذاری لوله ها ساخته می شود.

وی گفت: این نوید را می‌دهم که در سال آینده  بخش زودهنگام طرح مای انتقال نفت خام گوره به جاسک راه اندازی شود.

دهقانی پیشرفت کلی طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک را 25  درصد اعلام کرد و افزود: پیشرفت در بخش زودهنگام طرح حدود 50درصد است.

طرح ملی انتقال نفت خام از گوره به جاسک شامل بخش‌های مختلفی از جمله ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله 42 اینچ، ساخت پنج ایستگاه پمپاژ، ساخت مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است و با اجرای آن، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود و جاسک به عنوان دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، اهمیتی راهبردی می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز