خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

کاهش 40درصدی بارش در آذربایجان شرقی/بیشترین میزان بارندگی در چاراویماق

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۱۴

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: میانگین بارش در استان در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته ۳۹.۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی دولتی مهر،  در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: میانگین بارش در آذربایجان شرقی در سال آبی جاری (اول مهر تا ۲۸ بهمن ۹۸) ۱۰۵.۹ میلی ‌متر به ثبت رسیده که نشان از کاهش ۴۹.۸ میلی متر بارش نسبت به سال آبی گذشته در این مدت دارد.

وی با بیان اینکه میانگین بارش سال آبی جاری نسبت به بلند مدت نیز حدود ۹.۴ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: میانگین بارش در بلند مدت ۱۱۶.۹ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در سال آبی جاری  ۳۷.۲ درصد نیاز آبی استان تامین شده است، گفت: بارش سال آبی کامل گذشته حدود ۲۸۴.۸ میلی متر بود.

دولتی مهر، ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی در سال آبی جاری با حدود ۱۴۶ میلی متر از چاراویماق بوده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۵.۳ درصد و کمترین میزان بارندگی با ۷۱.۹ میلی متر از اسکو گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۸ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: میزان بارندگی ثبت شده در سال آبی جاری از شهرستان تبریز ۸۵.۳ میلی متر بوده که نسبت به سال آبی گذشته در همین مدت ۵۱.۹ درصد و نسبت به بلند مدت ۲۳.۴ درصد معادل ۲۶ میلی متر کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز