خبرگزاری کار ایران

در کرمانشاه صورت گرفت؛

خارج کردن توده 5 کیلویی از شکم دختر 13 ساله

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۶۷۶

جراحان کرمانشاه موفق به خارج کردن توده 5 کیلویی از شکم یک دختر 13 ساله شدند.

به گزارش ایلنا، فوق تخصص جراحى کودکان در کرمانشاه گفت: دریک عمل جراحی موفق، توده پنج کیلویی از شکم دختر ۱۳ ساله خارج شد.

امید امان الهى اظهار داشت: بیمار دختر ۱۳ ساله ای است که مدتها دچار درد شکم و یبوست بوده که پس از انجام سونو گرافی تشخیص توده شکمی داده شد با منشا احتمالی تخمدان راست و همچنین وجود مایع فراوان داخل شکم(آسیت).

وی ادامه داد: این بیمار با احتمال پریتونیت و تومور بدخیم تخمدان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به صورت اورژانسی مورد عمل جراحی قرار گرفت.

فوق تخصص جراحى کودکان در کرمانشاه در این جراحی تومور بسیار حجیم تخمدان راست که تمام شکم ولگن را پر کرده بود با موفقیت خارج و جهت آزمایش و پاتولوژی ارسال شد و مایع داخل شکم نیز تخلیه شد و هم اکنون حال عمومی بیمار کاملا خوب و رضایتبخش است.

وی افزود: تومورهای تخمدان در اطفال بیشتر از نوع germ cell است و شایعترین آنها teratoma است که به دو نوع mature و immature تقسیم می‌شوند که نوع اول اکثر خوش خیم و نوع دوم همراه با سایر germcellتومورهای می‌توانند بدخیم باشند و دلیل بروز آن می‌تواند زمینه ارثی و مادر زادی و ژنتیکی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز