خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش کشوری گیاهان دارویی در اراک

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۶۵۳

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: استان مرکزی 30 بهمن میزبان همایش کشوری گیاهان دارویی و صنعتی است.

به گزارش ایلنا، مومنی گفت: ظرفیت‌سازی و برنامه هدفمند و کارآمد برای تعریف سهم گیاهان دارویی و صنعتی از مناسبات اقتصادی کشور ضروری به‌شمار می‌رود و به همین منظور، استان مرکزی سی‌ام بهمن میزبان همایش کشوری گیاهان دارویی- صنعتی است.

 وی افزود: این همایش با حضور ۱۳ استان کشور شامل مرکزی ، فارس ، کرمان، اصفهان ، خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی ، کردستان ، کرمانشاه، چهار محال بختیاری، گلستان، کرمان و کرمان جنوبی برگزار می‌شود.

مومنی ادامه داد: بررسی سیاست‌ها، ضوابط حفاظت، احیا و توسعه بهره‌برداری و صادرات محصولات فرعی و غیر چوبی جنگلی، مرتعی و بیابانی از جمله اهداف برگزاری این همایش تخصصی است.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت : ۱۰۵ هکتار اراضی مستعد برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا در اراضی طبیعی این استان وجود دارد که ظرفیت سالانه برداشت ۸۰۰ تا یک تن محصول باریجه را دارند.

مومنی ادامه داد: بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان ، افزایش در آمد اقتصادی برای شاغلان این بخش را به همراه دارد.

وی با یادآوری اینکه کشت گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام می‌شود، افزود : کشت گیاهان دارویی در این اراضی به منظور ، طرح ترسیب کربن یا طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی در این استان اجرایی شد.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: کشت این گیاهان به منظور ، افزایش بهره‌وری از آب، رونق تولید در عرصه‌های کشاورزی و درآمد اقتصادی برای کشاورزان در اراضی کشاورزی استان انجام شده‌است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز