خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور یزد خبر داد:

4 هزار مصدوم ناشی از تصادفات درون شهری یزد

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۵۶۱

رئیس پلیس راهور یزد از مصدوم شدن چهار هزار نفر در اثر تصادفات درون شهری شهر یزد طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمدرضا زارع با بیان اینکه سرعت بالای تردد وسایط موتوری در معابر اظهار داشت: در سال جاری نیز 108 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری فوت کردند که با این آمار یزد از نظر تعداد کشته های ناشی از تصادفات رانندگی، رتبه دوم کشور را در اختیار خود دارد.

وی با بیان اینکه در دو ماه دی و بهمن سال جاری 20 نفر تا امروز بر اثر حوادث رانندگی فوت شدند افزود: آمار کشته شدگان سوانح ترافیکی در شهر یزد رو به افزایش است و این زنگ خطری برای مسوولان استان است تا چاره‌ای بیندیشند.

رئیس پلیس راهور یزد با بیان اینکه اغلب فوتی ‌ها عابران پیاده و علت مرگ بیشتر آنها سرعت زیاد وسایل نقلیه بوده است عنوان کرد: در شورای ترافیک نیز مصوب شده تا اقداماتی مانند آرام سازی سرعت با استفاده از تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک، رفوژگذاری تعدادی از معابرپر حادثه استان، نرده گذاری معابر به جهت کنترل تردد عابرین پیاده انجام شود.

وی بیان داشت: فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ارتقای فرهنگ رانندگی در مکان‌های عمومی از جمله مدارس و مساجد و غیره با نصب بنر و آموزش عمومی از اقداماتی است که در زمینه ارتقاء فرهنگ ترافیک موثر است.

زارع با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات در شهر به دلیل تخطی رانندگان از سرعت مجاز است تصریح کرد: تصادف با عابران پیاده را نیز یکی دیگر از عوامل افزایش آمار تلفات در تصادفات درون شهری به ویژه در ساعات خلوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز