خبرگزاری کار ایران

به میزبانی زنجان انجام می‌شود؛

برگزاری نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک زبانان ایران

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۵۵۲

نخستین جشنواره ملی، آیینی و سنتی ترک زبانان ایران به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر سهامی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره ملی، آیینی ترک زبانان در دو بخش اصلی هنرهای بومی، آیینی و سنتی بر اساس قصه ها و حکایت های ترکی، بازی های کهن بومی محلی و آیین های ترکی اجرا می شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران، با اشاره به اینکه بخش جنبی این جشنواره شامل، قصه های عاشقی و اساطیری، نقالی و پرده خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی است، ادامه داد: این جشنواره با رویکرد نمایش آیین‌ها و سنت‌ها اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این جشنواره را ثبت و ضبط داشته های فرهنگی عنوان کرد و گفت: نمایش های صحنه ای پذیرفته شده در این جشنواره در سالن های شهر و نمایش های میدانی هم در اماکن تاریخی اجرا خواهد شد.

دبیر نخسین جشنواره ملی، آیینی سنتی ترک زبانان ایران ادامه داد: براساس فراخوان منتشر شده علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ۱۰ اسفند جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در زنجان، خیابان شهدا، ساختمان صبا، طبقه دوم، واحد ۱۴ ارسال کنند.

سهامی با بیان اینکه آثاری بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که آیین ها و سنت های اصیل را به نمایش می گذارند، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره می تواند به رونق گردشگری در استان نیز کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز