خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبر داد:

جریمه 18میلیاردی برای محتکر برنج در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۱۴۸

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از صدور حکم قطعی ۱۸ میلیارد ریالی برای احتکار ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج در مراغه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احد یوزباشی با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارش احتکار برنج خارجی دپو شده در انبارهای یک شرکت خصوصی، سریعاً اکیپ گشت مشترک تعزیراتی به محل اعزام و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی انجام شده با حضور نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت و اطلاعات مراغه مشاهده شد که کامیون‌های حامل در صف و زنجیره‌ای نسبتاً طولانی مشغول تخلیه محموله از نوع برنج وارداتی هستند که پس از بررسی‌ها مشخص شد برنج‌های مذکور از مبدأ اسکله شهید رجایی بندرعباس به این مقصد رسیده و بنا به اظهارات متولیان و مسئولین انبار کارخانه علاوه بر دپوی آن حجم از کالا، مقرر بود در ساعات آتی نیز محموله ۲۳ تن برنج به انبار مورد نظر منتقل و تخلیه شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به دلیل حجم غیر معمول و کثرت کالا و اینکه نوع آن از کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه و گروه اول است و با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومان وارد کشور شده بود، پرونده در شعبه مورد رسیدگی و نهایتا شرکت ملزم به فروش کالای مورد نظر، مطابق موازین در شبکه اصلی و مجاری قانونی شده و مدیرعامل به پرداخت ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد که حدود ده درصد از میزان ارزش ریالی کالا است.

یوزباشی تصریح کرد: رأی صادره قطعی بوده و در شعبه اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز