خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت حذف نگاه امنیتی از صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۱۳۴

فرماندار اسبق شیراز با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت بزرگ و اشتغال زا در سطح ملی و لزوما باتعاملات بین المللی نیازمند تغییر دیدگاه ها از یک تهدید امنیتی به یک فرصت اقتصادی است گفت: این فرصت می‌تواند به عنوان یک پتانسیل فرهنگی و دیپلماتیک بسیاری مسائل و مشکلات موجود را حل و فصل کند..

به گزارش ایلنا ابراهیم عزیزی افزود: برای رونق اقتصادی و خروج از اقتصاد تک محصولی به عنوان یک تهدید بزرگ باید این مهم را مورد توجه قرار دهیم .

به گفته عزیزی هر چند شعارهای گوناگونی دراین بستر ارائه اما عملیاتی نشده اما نیازمند توجه ویژه به حوزه گردشگری هستیم که به پیوست آن باید به بازارهای جهانی  ورود کنیم .

استاندار اسبق هرمزگان با اشاره به اینکه ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری به فعالان این بخش  با برداشتن موانع قانونی وبد سلیقگی، ورود تمامی دستگاه‌های حاکمیتی و غیرحاکمیتی به  منظور تسهیل امور، ارائه یک برنامه مدون و هماهنگ و عدم نگاه تهدید گونه به صنعت گردشگری،ورود رسانه‌های داخلی با هدف   فرهنگ‌سازی  وارایه آموزش های لازم ،توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل به عنوان یک زیرساخت مهم می تواند سبب توسعه  گردشگری شود.

عزیزی بیان کرد: عدم تدوین یک نظام حقوقی مدون در بحث گردشگری ،ترس از اثرات مخرب گردشگری به عنوان یک آیتم روانی، نگرش‌های نادرست در بدنه اجتماعی نسبت به حضور گردشگران در کشور ،اصلاح اثرات مخرب این نگرش، عدم شناخت از سلیقه گردشگران که تناسب مستقیمی با رشد این صنعت و ارتباط با مخاطبان دارد باعث شده که گردشگری نتواند رونق بسزایی داشته باشد. 

فرماندار اسبق شیراز اعتقاد دارد که با عقب زدن تفکرات منفی نسبت به حضور گردشگران،می توان این صنعت مولد را به جایگاه واقعی رساند.

 عزیزی ادامه داد: متاسفانه  برخی بیم آن دارند که اثرات مخرب گردشگری که اساساً غیر واقعی است باعث خواهد شد یک تضاد فرهنگی را رقم بزنیم وبه ایجاد یک   آسیب فرهنگی در سطوح  اجتماعی ورود کنیم  اما واقعیت چیز دیگری است .

وی ادامه داد: به طور مثال در شهرستان بوانات استان فارس شاهدیم  شخصی سال‌های سال است طرح  بوم‌گردی را از سطوح مقدماتی و با دست خالی آغاز کرده و به درجات عالی رسیده  و حالا متقاضیان سفر به ایران  برای اقامت در آن واحد  باید وقت شش ماهه  بگیرند .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز