خبرگزاری کار ایران

به دلیل برف سنگین؛

راه ارتباطی ۵۸ روستا در آذربایجان غربی مسدود است

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۰۵

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از انسداد راه ارتباطی ۵۸ روستای استان به دلیل بارش برف خبر داد.

به گزارش ایلنا، ارسلان شکری درباره آخرین وضعیت راه‌های استان در پی بارش سنگین برف اظهارکرد: طی هفته گذشته‌و همچنین یکشنبه شب شاهد بارش سنگین برف و در پی آن انسداد برخی راه‌های اصلی و ۳۰۰ روستای استان بودیم.

وی ادامه داد: با تلاش راهداران در طول ۲۴ ساعت گذشته و چهار راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا و طی هفته گذشته راه ارتباطی ۱۵۰ روستا باز شده است.

شکری افزود: هم اکنون راه ۵۸ روستا در شهرستان ارومیه ۶ روستا، در شهرستان مهاباد ۵ روستا، در شهرستان سردشت ۳ روستا، در شهرستان پیرانشهر ۱۴ روستا، در شهرستان سلماس ۱۶ روستا، در شهرستان تکاب ۱ روستا، در شهرستان شاهین دژ ۵ روستا و در شهرستان خوی ۶ روستا و در شهرستان بوکان ۱ عدد روستا به علت بارش برف و کولاک مسدود بوده که راهداران در حال بازگشایی راه‌ها هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف روبی در ۱۲ محور شریانی و ۴ محور غیر شریانی طی بیست و چهار گذشته در استان خبر داد و عنوان کرد: با وجود بارش‌ها از شب گذشته با تلاش راهداران عملیات برف روبی به حجم ۲۹۵ کیلومتر در ۲۵ مرتبه انجام شد.

شکری با اشاره به مجموع ساعات بارش برف در محورهای ارتباطی استان به میزان ۶۶ ساعت و کولاک به میزان ۹ ساعت ادامه داد: تناژ مصرفی شن و نمک در سطح محورهای ارتباطی جهت جلوگیری از یخبندان ۲۷۰ تن بود که در جریان این عملیات برف روبی ۸۰ نفر از همکاران راهداری با ۳۵ دستگاه ماشین آلات نسبت به انجام این عملیات اقدام کردند.

وی اظهار کرد: اولویت در بازگشایی محورهای ارتباطی مربوط به راههای اصلی و شریانی بوده و سپس عملیات برفروبی در راههای فرعی و روستایی انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا ۲۴ ساعت آینده کلیه راههای روستایی مسدود شده بازگشایی شوند.

شکری یادآور شد: ضروری است مردم از هرگونه سفر غیرضروری به محورهای دارای برف و کولاک اجتناب کرده و در صورت ضرورت از ایمنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز