خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان تاکید کرد؛

پیگیری اجرای قانون شفافیت مالی انتخابات در استان /اعلام تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات استان

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۵۸

رییس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه دراستان تمامی مراحل انتخابات به غیر از مرحله نهایی به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد؛ گفت: اولین استانی هستیم که دستگاه احراز هویت را از وزارت کشور تحویل گرفته ایم و در تمامی شعب هرمزگان این دستگاه استفاده خواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سعید ناجی ضمن اعلام این مطلب افزود: بیش از 700 نقطه در خط دهی دستگاه احراز هویت با مشکل مواجه بود که این میزان در حال حاضر به زیر 100 نقطه رسیده که امیدواریم با ادامه این فرایند هیچ مشکلی در حوزه های اخذ رای در این خصوص نداشته باشیم.

وی تعداد واجد شرایط استان به منظور حضور در پای صندوق های رای  را یک میلیون و 174 هزار و 164 نفر اعلام کرد، افزود: تعداد آقایان واجد شرایط رای دادن در استان 594 هزار و 172 نفر و خانم ها  579 هزار و 992  نفر است، از این شمار 72 هزار و 402 نفر نیز رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به تعداد  شعب اخذ رای در استان، گفت: یک هزار و 318 صندوق و شعبه رای درنظر گرفته شده که 782 شعبه ثابت و 536 شعبه سیار در نقاط مختلف شهری و روستایی است، تغییرات صورت گرفته در شعب ثابت و سیار بر اساس نیاز شهرستان ها و شرایط  موجود در نظر گرفته شده است.

ناجی خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع سیل اخیر در شرق استان تمهیدات لازم به منظور تسهیل در رای گیری این منطقه به ویژه شهرستان های جاسک و بشاگرد صورت گرفته است و رای گیری در مناطق سخت گذر و دور دست نیز از بالگرد و ماشین های کمک دار استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون شفافیت مالی در زمینه انتخابات استان با جدیت پیگیری می  شود، افزود: در زمینه تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم، قانون آیین نامه شفافیت مالی تصویب شده است که بر اساس بند ۷ و ۸ این قانون، نامزدهای انتخاباتی باید شماره حساب و مسئول مالی تعیین و به فرمانداران اطلاع رسانی کنند که اقدامات لازم در این خصوص نیز انجام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز