خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی خبر داد ؛

تحویل دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت رأی‌دهندگان به حوزه‌های انتخابیه استان/ مجموع واجدان شرایط رای دادن ؛ ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۶۴۰

دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت رأی‌دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی به حوزه‌های انتخابیه استان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علیار راستگو درخصوص ویژگی‌های این دستگاه، گفت: در این دوره از انتخابات، تمام مراحل رأی‌گیری به جز اخذ رأی، با استفاده از دستگاه احراز هویت انجام می‌شود که مهم‌ترین مزیت آن جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و تضمین سلامت انتخابات است.

وی با اشاره به استقرار 3053 شعبه اخذ رأی در استان، گفت: ستاد انتخابات کشور دستگاه احراز هویت مورد نیاز استان  را تأمین و تحویل داده است.

راستگو تشریح کرد: همه اعضای شعب اخذ رأی نحوه کار با این دستگاه را در جلسات متعدد آموزش دیده‌اند و انتظار داریم که با استفاده از این دستگاه، سرعت و سهولت روند رأی‌گیری افزایش یابد.


                                            پیش بینی سه هزار و ۵۴ شعبه اخذ رای انتخابات مجلس

علیار راستگو  در ادامه با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رای اولی هستند.

وی افزود: انتخابات تجلی اراده مردم و اعمال قدرت آنان در چرخه قانونی قدرت در نظام اسلامی بوده و مردم با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای، سرنوشت یکی از قوای مهم کشور یعنی قوه مقننه را مشخص می کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اظهار کرد: ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ۱۰ ماه قبل در راستای تامین سلامت و امنیت و برگزاری پرشور انتخابات در دوم اسفند تشکیل و ماموریت هر یک از دستگاه ها نیز در آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه ۶۱ هزار نفر عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان شرقی هستند، گفت: به همه افرادی که خود را در محک آزمایش مردم قرار می دهند، اطمینان می دهیم وظیفه ما صیانت و دفاع از آرای مردم است .

وی با اشاره به اینکه در سطح آذربایجان شرقی ۳۶۴ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس تایید صلاحیت شده اند، گفت: در شهرستان تبریز ۱۴۳ نفر تایید صلاحیت شده بودند که با توجه به انصراف چند نفر در مجموع ۱۳۹ نفر وارد عرصه رقابت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز