خبرگزاری کار ایران

نگاهی به نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد؛

بی‌مهری به یار مهربان در پایتخت کتاب ایران/ خیلی از مدیران به نمایشگاه نیامدند!

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۵۸

با گذشت پنج روز از افتتاح نمایشگاه کتاب و مطبوعات یزد، استقبال چندانی از سوی بازدیدکنندگان از این نمایشگاه صورت نگرفته و حتی هنوز جز تنی چند از مدیران استانی که تعدادشان به انگشت های یکدست هم نمی رسد، پای غالب مدیران به محل برگزاری نمایشگاه باز نشده است!

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، نمایشگاه کتاب استان یزد با حضور 400 ناشر و نمایندگی از روز چهارشنبه 23 بهمن‌ماه آغاز و هم اکنون نیز در حال برگزاری است اما هنوز نه مدیران کل به این نمایشگاه آمدند و نه مردم یزد که به مهمان نوازی شهره اند از یار مهربان به گرمی استقبال کردند.

بی مهری مردم به دوازدهمین نمایشگاه کتاب یزد در حالی تعجب برانگیز است که ناشران تجربه خوبی از فروش کتاب های خود در سال های گذشته دارند اما امسال غرفه‌داران از فروش ناچیز محصولات و کتاب‌ها نیز گلایه دارند.

یکی از غرفه داران که از اصفهان به این نمایشگاه آمده است به بیان اینکه استقبال چندانی از این نمایشگاه نشده گفت: طی این چند روز، فروش چندانی نداشتیم و اصلا در حد انتظارمان نبوده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قبلی در یزد وضعیت خوبی داشت ادامه داد: ممکن است تغییر محل برگزاری بر این موضوع تاثیرگذار باشد که جای پرت و دوری است و مردم نمی آیند.

این غرفه دار اضافه کرد: البته تورم نیز بر کتاب تاثیرگذار بوده و با افزایش هزینه ها، گرانی بنزین و عدم دسترسی آسان به نمایشگاه مزید بر علت شده تا استقبال چشمگیر نباشد.

غرفه‌دار دیگری با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه خوب بوده است اما راضی کننده نیست؛ گفت: دوری مسافت و تغییر محل برگزاری کمی روی استقبال از نمایشگاه تاثیر گذاشته است و فروش چندانی هم نداشتیم.

وی با بیان اینکه هرسال در نمایشگاه یزد حضور دارم افزود: سالیان گذشته این نمایشگاه در شهر برگزار می‌شد و مردم بیشتر مراجعه و بازدید و خرید داشتند که شرایط هم برای بازدیدکنندگان و هم برای غرفه‌داران بهتر بود.

وی با بیان اینکه دوری مسافت مهمترین دلیل بی رونقی نمایشگاه است اظهار داشت: بهتر بود مسئولان شهر و متولیان برگزاری برنامه ریزی کنند تا به طور منظم در نوبت ‌های گوناگون، مردم را با سرویس‌ های رایگان به نمایشگاه منتقل کنند.

بی توجهی و بی مهری مردم به برگزاری نمایشگاه کتاب از یک سو و عدم استقبال و حتی بازدید مدیران کل استان از سوی دیگر موجب تعجب غرفه داران و رسانه های استان شده است چه که در این چند روز به غیر از مدیران و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل نهاد کتابخانه های یزد و دو مرتبه نیز استاندار یزد و مسئولانی از استانداری، مدیرکل دیگری در نمایشگاه کتاب دیده نشده است.

البته دادستان یزد هم از این نمایشگاه بازدید داشته و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز فرمانده سپاه الغدیر و مدیرکل بازرسی حضور داشتند اما هنوز پای خیلی از مدیران به نمایشگاه کتاب و مطبوعات باز نشده است و خبری از آن ها نیست.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه کتاب یزد از 23 بهمن آغاز و تا 29 بهمن ماه برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز