خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان:‌

روستاییان تمایلی به پوشش بیمه اجتماعی ندارند/ پرداخت مستمری به بیش از 2 هزار نفر در یزد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۳۱

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: سرپرستان خانوار در روستاها و مناطق عشایرنشین تمایلی به پوشش بیمه اجتماعی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حسن ابراهیمی با بیان اینکه این صندوق از صندوق‌های بیمه‌ای عمومی کشور است، بیان کرد:‌ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان می‌تواند کشاورزان، روستاییان، عشایر، شهروندان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و افراد شاغل در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، قالی بافی و زنبورداری را زیر پوشش قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه سطح درآمد بیمه شدگان این صندوق از ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: این افراد ۱۵ درصد سطح درآمد مدنظر خود را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند که ۱۰ درصد از این میزان توسط دولت پرداخت می‌شود.

ابراهیمی افزود: به عبارتی افراد متقاضی این بیمه می‌توانند حداقل ۲۲ هزار و ۵۰۰ و حداکثر ۵۵ هزار تومان در ماه به عنوان حق بیمه خود پرداخت کنند و از خدمات این بیمه بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان این صندوق مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری فوتی، بیمه حوادث و برخی خدمات دیگر ‌را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این بیمه مزایای بسیاری برای مردم به ویژه مردم روستاها دارد، گفت: متأسفانه عدم فرهنگ سازی مناسب سبب شده تمایل مردم روستاها و مناطق عشایرنشین به این بیمه کم باشد در حالی که مردم روستا می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه، از مزایای بسیاری بهره مند شوند.

ابراهیمی یکی از این مزایا را پرداخت تسهیلات به بیمه شدگان برشمرد و ادامه داد: در دهه فجر امسال پرداخت این تسهیلات آغاز شده و در استان یزد ۴۶۶ نفر از مستمری بگیران می‌توانند تسهیلات ۳ میلیون تومانی با کارمزد ۱۰ درصد و بازپرداخت سه ساله بدون ضامن و افتتاح حساب دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد دو هزار و ۹۸۰ نفر از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مستمری دریافت می‌کنند، افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب این صندوق، اصلاح حقوق مستمری بگیران است و تلاش ما افزایش ارقام دریافتی افراد بوده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال جاری ‌هزار و ۶۱۷ نفر جذب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ‌استان شده و ٢١٢ نفر نیز از مستمری‌های این صندوق بهره‌مند شده‌اند و علاوه بر این شاهد اصلاح و افزایش حقوق مستمری‌بگیران تا ٣٠٠ درصد بوده‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در پایان از جمله اقدامات موثر این صندوق در استان در یک‌ سال اخیر به تغییر کارگزاران صندوق از تعاونی‌های روستایی به بخش خصوصی، ایجاد دسترسی‌های مجازی برای بیمه‌شدگان جهت تسهیل رسیدگی به امور مربوطه خود در صندوق و شناسایی افراد فاقد بیمه و واجد شرایط عضویت در صندوق، اشاره کرد.

به گزارش ایلنا خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل تمام افراد فاقد بیمه در محدوده سنی‌ ۱۸ تا ۵۰ سال ساکن در روستاها یا شهرهای با جمعیت کمتر از ٢٠ هزار نفر می‌شود و روستائیان، عشایر، شاغلان در بخش‌های کشاورزی و مرتبط با این بخش، قالی‌بافان، زنبورداران و مشاغل حوزه صنایع دستی به شرط سکونت در مناطق روستایی یا شهرهای زیر ٢٠ هزار نفر می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز