خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

ثبت جهانی آثار تاریخی و میراثی درهای بیشتری به روی کشور می گشاید/ دیپلماسی فرهنگی اثرگذارترین شیوه ارتباطی بین ملل است

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۳۶۸

استاندار فارس با بیان اینکه ثبت جهانی آثار میراثی و تاریخی استان فارس با حفاظت از این آثار در چارچوب قوانین امکان پذیر خواهد بود، عنوان کرد: بی شک افزایش آثار ثبت شده رونق اقتصادی و گشوده شدن درهای بیشتر به روی کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در کارگاه بین المللی محوطه های میراث جهانی یونسکو  که به میزبانی شیراز برگزار شد، عنوان کرد: استان فارس با گستره وسیع جغرافیایی داشته های بیشمار تاریخی، فرهنگی، باستانی تاریخی ، اقلیمی در خود جای داده که قسمتی مربط به گذشتگان است که تلاش همه ما پاس داشتن این داشته ها و افزودن بر انها با اقتداماتی که امروز انجام می دهدیم آیندگان به عنوان داشته ها به آن افتخار کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه فلات ایران و کشور امروزین جمهوری اسلامی ایران  مهد یکی از بزرگترین تمدن های دنیا از گذشته دور تا کنون بوده، اظهار کرد: باید از این داشته ها به عنوان یک توانمندی و دارایی و استعداد برای توسعه کشور و معرفی آن در سطوح بین المللی حفاظت کنیم.

استاندار فارس بیان کرد: ایرانیان در کسوت صاحبان  یک تمدن کهن همیشه صلح دوستی، دانش،علم ،انسانیت و اخلاق را به عنوان ارزش های ماندگار بشری ارج می نهند  و انتظار دارند جامعه بین المللی نیز  این است که با مردم شریف و متمدن و با اخلاق ایران اسلامی در همین چارچوب رفتار شود و همه بدانیم.

وی افزایش دیپلماسی فرهنگی را اثرگذارترین و ماندگار ترین رابطه بین ملل دانست و گفت: روابط فرهنگی بین ملل وابسته به دولت ها نیست  بلکه در میان ملت ها شکل می گیرد  و تمام ملت ها تمایل و تاکیدشان بر این است که روابط فرهنگی خوب و ماندگار و اثر گذار است.

رحیمی با تاکید بر اینکه صلح پایدارترین پدیده انسانی است و هر جنگی نیز به صلح ختم خواهد شد، گفت:   ایران همواره منادی صلح بوده به رغم این که توسط کشورهایی مورد حمله واقع شده و یا به شکلی تحریم‌های ظالمانه ای بر این کشور تحمیل کردند این روند صلح طلبی همچنان ادامه یافته است.

وی اظهار کرد: استان فارس به عنوان نمونه کوچکی از ایران بزرگ، داشته های فراوانی را در قالب میراث های ملموس و محسوس و نامحسوس و معنوی در خود جای داده و  میراث فرهنگی تلاش‌های خوبی برای ثبت جهانی این آثار انجام داده است.

 محور ساسانی و هخامنشی، آثار برجسته ای همچون تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد، مجموعه بیشاپور مساجدی همچون مسجد جامع عتیق که از گذشته دور بر جای مانده از جمله آثاری بود که استاندار فارس وجود آنها در استان را از ظرفیت های درخور توجه دانست و تاکید کرد: باید بتوانیم بر اساس قوانین  موجود از این آثار حفاظت کنیم .

نماینده عالی دولت در استان فارس اطلاع رسانی درباره منافع مشترک و ارزش آثار به جا مانده از گذشته برای افرادی که در همجواری این آثار به سر می برند در راستای حفاظت از آنها اثر گذار خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز